آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 آبان ماه 1393 = 29-10 2014

جلوگیری از ملاقات غنچه قوامی با وکیلش

محمودعلیزاده طباطبایی، وکیل غنچه قوامی می‌گوید با این‌که دادگاه اجازه داده تا با موکلش دیدار داشته باشد اما «ضابطین اجازه این ملاقات را نمی‌دهند.» به گفته این وکیل دادگستری «گویا آن‌ها زورشان بیشتر از دادگاه است.»

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیزاده طباطبایی روز دوشنبه پنجم آبان به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «به‌رغم این‌که دادگاه موکل بنده در تاریخ ۲۷ مهرماه تشکیل شده بود و بر اساس قانون پس از یک هفته، رأی می‌بایست صادر می‌شد اما هنوز حکمی به دست ما نرسیده است.»
وی افزود که روز دوشنبه برای دریافت حکم به دادگاه مراجعه کرده اما به او گفته‌اند که «حکم صادر شده و در مرحله تایپ است.»

وکیل غنچه قوامی با اعلام این‌که اتهام موکلش «فعالیت تبلیغی علیه نظام» است که از سه ماه تا یک سال محکومیت دارد، احتمال داده که موکلش با قرار وثیقه آزاد شود.

غنچه قوامی، شهروند بریتانیایی – ایرانی‌تبار، ۳۰ خرداد امسال برای تماشای مسابقه والیبال تیم ایران مقابل ایتالیا به ورزشگاه آزادی رفته بود. او در آن روز همرا‌ه با عده دیگری از زنان بازداشت شد، اما با سپردن تعهد آزادش کردند. ۹ تیرماه، هنگامی که به بازداشتگاه مراجعه کرد تا وسایل شخصی‌اش را تحویل بگیرد، بار دیگر بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوین به‌سر می‌برد.

اولین و آخرین جلسه محاکمه غنچه قوامی روز سه‌شنبه ۲۲ مهر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به شکل غیرعلنی برگزار شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: