آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 آبان ماه 1393 = 29-10 2014

رای اعتماد؛ شکستی دیگر برای روحانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح روز چهارشنبه صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم به او رای اعتماد نداد.

به گزارش فرارو، محمود نیلی احمد آبادی در جلسه علنی امروز مجلس با 160 رای مخالف، 79 رای موافق و 7 رای ممتنع از مجموع 246 رای، نتوانست اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی پست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب کند.

این سومین بار بود که رئیس جمهور برای دفاع از وزیر پیشنهادی علوم در مجلس حضور یافت. پیش از این دولت جعفر نیلی منفرد و رضا فرجی دانا را به عنوان وزرای پیشنهادی علوم معرفی کرده بود که میلی منفرد موفق به کسب رأی اعتماد مجلس نشد و فرجی دانا بعد از گذشت چند ماه از فعالیتش از سوی مجلس استیضاح شد.

در آغاز جلسه علنی مجلس محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهور، فانی وزیر اموزش و پرورش، نعمت زاده وزیر صنعت، رحمانی فضلی وزیر کشور و تعدادی دیگر از اعضای کابینه حضور داشتند.

دولت یازدهم در زمان معرفی کابینه جعفر میلی منفرد را به عنوان اولین گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی کرد که وی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشد. پس از آن رییس جمهور جعفر توفیقی را به عنوان سرپرست وزارت علوم انتخاب کرد و در مهلت سه ماهه رضا فرجی دانا به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شد و موفق به جلب نظر نمایندگان شد.

با استیضاح رضا فرجی دانا در مردادماه سال جاری رییس جمهور محمدعلی نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی کرد و نهایتا چهارشنبه هفته گذشته محمود نیلی احمدآبادی را به عنوان سومین گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم به مجلس معرفی کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: