آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 آبان ماه 1393 = 29-10 2014

اجرای نمایش «ناگهان» بعد از بازبینی

تهران – ایرنا – مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: نمایش «ناگهان» پس از بازبینی و اطلاع رسانی لازم در باره آن، در فرصتی دیگر اجرا خواهد شد.

«حسین طاهری» سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: این نمایش که به کارگردانی رضا دادویی بر اساس نمایشنامه «ناگهان هذا حبیب الله» عباس نعلبندیان بازنویسی شده است، به درخواست کارگردان پس از بازبینی کامل، اطلاع رسانی لازم و تمرین بیشتر به اجرا درخواهد آمد.

وی اضافه کرد: به دلیل عدم اطلاع رسانی کافی، این شائبه ایجاد شده که این نمایش، عین نمایشنامه هذا حبیب الله، نعلبندیان است که اجرا می شود و همین امر، کارگردان را به بازبینی بیشتر و آگاهی رسانی لازم در این زمینه واداشته است.

طبق اعلام قبلی روابط عمومی هنرهای نمایشی، نمایشنامه 'ناگهان هذا حبیب الله...' نوشته 'عباس نعلبندیان' به کارگردانی 'رضا دادویی' قرار بود ساعت 18 روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری( 6 و 7 آبان) در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر با حضور بازیگرانی همچون حسین پاکدل، علی سرابی، پریسا مقتدی،هوشنگ هیهاوند, ژاله صامتی، الهه حسینی، سید جواد طاهری و علی امیری اجرا شود.

طاهری در این زمینه گفت: خانواده تئاتر با علاقه مندی به اجرای برنامه های دینی و برای فعال بودن تئاتر در مناسبت های مذهبی، پیشتر مبادرت به اجرای نمایشنامه خوانی در ماه مبارک رمضان در تهران و شهرستان ها کرده بود و بر همین اساس، تصمیم به ادامه آن در ایام محرم داشت.

وی افزود: بر این اساس و در جهت ادامه حرکت فرهنگی – مذهبی تئاتر کشور، برای ایام محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله حسین (ع) برنامه های نمایشنامه خوانی، تعزیه و تئاتر با عنوان 'شب های واقعه' در تئاتر شهر تدارک دیده شده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: نمایشنامه خوانی «ناگهان» نیز از پیشنهادهای کارگردان در چارچوب سلسله نمایشهای 'شب های واقعه' برای این ایام بود که مقرر شد با دگرگونی اساسی در نمایش نعلبندیان به اجرا درآید.

طاهری اضافه کرد: این نمایش یکی از انتخاب ها بود که پس از بازنویسی اولیه توسط کارگردان مجوز اجرا دریافت کرد اما اکنون به منظور احترام به افکار عمومی، رضا دادویی به خواست خود و بخاطر عدم اطلاع رسانی کافی و همچنین ضرورت تمرین بیشتر، از اجرای آن انصراف داده است.

وی گفت: بدیهی است در فرصت مناسب و پس از در اختیار گذاشتن نمایشنامه برای رسانه ها و فراهم شدن ساز و کار لازم، تئاتر شهر آمادگی لازم برای اجرای آن را دارد.

طاهری در همین راستا از توجه هنرمندان متعهد و رسانه های دلسوز به عنوان چشم های آگاه جامعه اسلامی که همسو با خانواده تئاتر پیگیر موضوع بوده است، قدردانی کرد و گفت: دغدغه های دلسوزان را محترم می شماریم و اطلاع رسانی لازم در این خصوص ارایه خواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: