آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 8 آبان ماه 1393 = 30-10 2014

قیمت نفت؛ تهدیدهای تروریستی سپاه علیه آمریکا

در پی کاهش قیمت نفت از ابتدای ماه جولای، درآمد نفتی رژیم ایران 30 درصد کاهش یافته است. توماس فریدمن، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر آمریکایی در یادداشتی در نیویورک تایمز از راه افتادن یک جنگ نفتی خبر داده و هدف آن را ورشکسته کردن رژیم ایران عنوان می‌کند. یک همکار پیشین صندوق بین‌المللی پول نیز سقوط بهای نفت را حربه‌ای علیه رژیم ایران ارزیابی کرده و می‌گوید فشار نفت ارزان کمتر از تحریم‌ها نیست.

واکنش سپاه پاسداران

باشگاه خبرنگاران: فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران گفت: گلوي آمريکا در خليج فارس در اختيار ماست و ما تضمين کننده امنيت خليج فارس هستيم.

دريادار فدوي در برنامه ثريا که از شبکه يک سيما پخش شد با اشاره به جغرافياي خليج فارس و تنگه هرمز گفت: از 1300 ميليارد بشکه نفت دنيا 850ميليارد بشکه در خليج فارس و 70 درصد گاز دنيا در اين منطقه است و نفت خليج فارس آينده جهان را رقم مي‌زند.

فرمانده نيروي دريايي سپاه با اشاره به تجهيزات گرانقيمت آمريکا اضافه کرد: امروزه در مجموع 72 فروند ناو در منطقه است که 52 فروند آن به آمريکا اختصاص دارد و ناوهاي 1 تا 3 ميليارد دلاري در برابر قايق‌هاي تندروي سپاه عاجزند.

درياردار فدوي با بيان اين که حضور آمريکا در منطقه يعني شرارت تاکيد کرد: آمريکايي‌ها وقتي مي‌خواهند از تنگه هرمز عبور کنند از دهانه جنوبي خليج فارس مي‌روند و از سواحل کشور امارات عبور مي‌کنند و امروزه آمريکا در موضع انفعال قرار دارد.

وي در پاسخ به سوالي درباره چرايي عدم توانايي مقابله ناو با قايق‌هاي تندرو افزود: رابرت گيتس در اين زمينه گفته بايد استراتژي دريايي امريکا را عوض کنيم چرا که ناوهاي بزرگ و پر هزينه‌اي که ساخته‌ايم مي‌توانند توسط قايق‌هاي تندروي نيروي دريايي سپاه هدف قرار گيرند و شناورهاي ما را غرق کنند.




Dariush October 30, 2014 12:29 PM

دوران زورگویی خاورمیانه با ابزار نفت گذشت ای‌ آخوند زاده دهان گشاد! زیرا که ذخایر نفت آمریکا به تنهایی از تمامی‌ نفت خاور میانه (عربستان، کویت، ایران و غیره) بیشتر است و بنا بر آمار رسمی، در سال آینده آمریکا قادر به تولید ۱۰۰ میلیون بشکه نفت در روز است نفت تان هم ارزانی خودتان و احتیاجی‌ به آن نیست، دوست دارید یا نه از این به بعد این آمریکا است که قیمت نفت را تعیین می‌کند! دمت گرم آمریکا دیگر حوصله شنیدن یاوه‌های جماعتی عمامه به سر را نداریم!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش October 30, 2014 12:51 PM

خاک بر سر اون فرمانده نیروی دریایی که استراتژی شو روی این گذشته که فلانی میگه قایق های سپاه ! !( هه هه هه ) میتونند ناوهای ما رو غرق کنند ! ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


سهراب October 30, 2014 08:41 PM

الان که امت حرب الله در حال روحیه باختن هست چقدر خوبه این سر تشتکهای سپاه یکی از این لگن های بزرگ آمریکا رو غرق کنند تا امت حزب الله روحیه شان بیشتر بشه روح امام رو هم شاد کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: