آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 9 آبان ماه 1393 = 31-10 2014

مذاکرات هسته ای، خرابکاری در اراک و باقی ماجرا

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: هفته های آینده نشان خواهد داد که آیا رژیم ایران در مذاکرات درباره برنامه هسته ای اش قادر است تصمیمات سختی را که زمینه را برای رسیدن به توافق فراهم می کند، اتخاذ کند یا نه.

به گزارش رادیو فرانسه، با نزدیک‌شدن به تاریخ تعیین شده برای توافق نهایی در مذاکرات هسته ای، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که گروه 5+1 برای هرگونه توافق با رژیم ایران بسیار محتاط خواهد بود.

براساس این گزارش، جان کری نسبت به انجام توافق نهایی اظهارخوش‌بینی نکرده و موضع پیشین خود مبنی بر اینکه عدم توافق بهتر از توافق بد است را تکرار کرده است.

همزمان علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور خامنه ای در خصوص برخی اظهار نظرها مبنی بر انجام توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ گفت: این‌طور نیست، ما اطمینان داریم که آقای ظریف و تیم هسته‌ای از خطوط قرمزهای نظام عبور نخواهند کرد.


خرابکاری در آب سنگین اراک

معاون سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی گفته این سازمان یک اقدام به خرابکاری را خنثی کرده است.

به گزارش رادیو فردا به نقل از روزنامه آرمان، علی اصغر زارعان گفته: یکی از کشورها قصد داشته در مخازن انتقال آب سنگین خرابکاری کند و از این پس این قطعات به صورت بومی تولید می‌شود.

معاون سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی گفت: این اقدام در سه هفته اخیر رخ داده و افزوده است که دشمن باید بداند که نمی تواند در فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی خرابکاری کند.

این در حالیست که جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته گفت: همه راههای دستیابی رژیم ایران به بمب اتمی را می‌بندیم.

جان کری روز پنجشنبه در مجمعی به میزبانی مجله آتلانتیک گفت: رژیم ایران چهار مسیر برای دستیابی به بمب اتمی در پیش دارد: تاسیسات مخفی با نام فردو که در کوهستان پنهان است، تاسیسات غنی‌سازی نطنز که آشکار و غیرپنهان است، رآکتور آب سنگین اراک و فعالیتهای پنهانی.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: ایالات متحده متعهد است همه راهها را برای دستیابی رژیم ایران به بمب اتمی ببندد، به ‌نحوی که زمان کافی حداقل یک‌سال وجود داشته باشد که اگر این رژیم به تسلیحاتی کردن برنامه خود دست زد، بتوانیم جلو آن را بگیریم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: