آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 9 آبان ماه 1393 = 31-10 2014

بیش از ٢٠٠ نفر در زندان ارومیه در صف اعدام

براساس گزارشها، در دو هفته اخیر دستکم 55 نفر در شهرهای ایران اعدام شدند که 12 مورد آن در زندان ارومیه صورت گرفته است. فعالان حقوق بشر می گویند: در حال حاضر دستکم 200 زندانی در در زندان مرکزی ارومیه در انتظار اجرای حکم اعدم بسر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، بیش از ٢٠٠ نفر در زندان مرکزی ارومیه منتظر اجرای حکم اعدام خود هستند. عمده جرایم محکومین به اعدام در زندان مرکزی ارومیه، قاچاق موادمخدر، قتل و درگیری مسلحانه است که در میان آنها تعدادی زندانی سیاسی محکوم به اعدام نیز وجود دارد.
یک منبع مطلع از این زندان به کمپین گفت که بخاطر آمار بالای محکومین به اعدام و محدودیتهای امنیتی در این زندان نمی توان آمار دقیقی از اسامی زندانیان محکوم به اعدام را تهیه کرد، اما میتوان گفت که دستکم ٢٠٠ زندانی در این زندان محکوم به اعدام هستند و همان طور که شاهد هستید این زندان یکی از زندانهای ایران می باشد که در این مدت شاهد بیشتر اعدامها بوده است. و تنها در یک هفته گذشته ١٣ زندانی در این زندان اعدام شده اند.
بنابه گزارش کمپین در زندان ارومیه دستکم ٩ زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام هستند که لیست این زندانیان سیاسی کُرد محکوم به اعدام در زندان ارومیه " ١- ادریس موانه ٢- ابراهیم عیسی‌پور ٣- بهروز آل خانی ٤- سید جمال محمدی٥- حبیب افشاری ٦- علی افشاری ٧- سامی حسینی ٨- سیروان نژاوی ٩- علی احمد سلیمان " هستند که حکم بیشتر آنها هم در دیوان عالی کشور تایید شده و اجرای حکم به زندان فرستاده شده و هر لحظه احتمال اعدام آنها وجود دارد.

گفتنی است که زندان مرکزی ارومیه سومین زندان بزرگ ایران بشمار میاید.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: