آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 11 آبان ماه 1393 = 02-11 2014

مذاکرات؛ تکذیب ادعای روزنامه واشنگتن پست

یک مقام مسئول نزدیک به تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی مطالب منتشره در روزنامه واشنگتن پست در مورد توافق بر سر تعداد سانتریفیوژها را کذب خواند.

این روزنامه نوشته بود که رژیم ایران و آمریکا در حال رسیدن به راه‌حل میانه‌ای هستند که بر اساس آن ۴ هزار دستگاه سانتریفیوژ برای مدت ۳ تا ۵ سال در ایران باقی می‌ماند.

این در حالیست که به گزارش دیفنس نیوز، رهبران اسراییل و کشورهای عربی خلیح فارس از قدرت های غربی خواستار اتخاذ مواضع سختگیرانه در قبال رژیم ایران شده اند.


خط و نشان کری برای چيست؟

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ، گفته در چارچوب مذاکرات هسته‌ای قرار است نهم نوامبر(18 آبان‌ماه) با جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم ایران در عمان دیدار کند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه آمریکا در این مصاحبه اظهار کرد: من درباره حصول توافق امیدوارم اما این مذاکرات بسیار سخت است و هنوز درباره برخی مسائل اختلافات اساسی وجود دارد.

جان کری گفت: بگذارید از این برنامه برای ارسال پیامی شفاف به رژیم ایران استفاده کنم. اینکه اگر بخواهید، اثبات این‌که برنامه هسته ای شما صلح‌آمیز است، سخت نیست؛ بنابراین، اهرم‌های خارجی شامل سوریه، داعش یا هر چیز دیگری ارتباطی با این مسئله ندارد و به هیچ وجه ما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. ما مجموعه‌ای از معیارها را برای خود در نظر داریم.


پیشرفت رژیم ایران در اجرای تعهداتش کند شده است

در همین حال مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: پیشرفت رژیم ایران در اجرای تعهداتش از تابستان کند شده است.

این مقام آژانس اتمی که روز جمعه در اندیشکده بروکینگز در واشنگتن سخن می گفت، افزود: رژیم ایران هنوز دو اقدام عملی بسیار مهم باقی مانده را که می‌بایست دو ماه پیش انجام می‌شد، اجرا نکرده است.

وی با بیان اینکه رژیم ایران برای حل موضوعات باقی‌مانده باید اقداماتی واقعی انجام دهد، گفت لازم است که رژیم ایران پروتکل الحاقی را اجرایی کند که امکان دسترسی به سایت‌های نظامی را می‌دهد.


حامی تروریسم به دنبال بمب اتمی است

در همین حال، سوزان رایس مشاور امنیت ملی دولت آمریکا، رژیم ایران را یک حکومت حامی تروریسم توصیف کرد که تلاش می‌کند به بمب اتمی دست یابد.

به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سوزان رایس در حاشیه نشستی در واشنگتن تاکید کرد: آمریکا دارای روابط بسیار سخت و مملو از مشکلات با رژیم ایران است.

مشاور امنیت ملی دولت آمریکا، در تعریف حکومت ایران گفت: رژیم ایران یک حکومت حامی تروریسم است که برای نابودی ثبات در کشورهای همسایه و منطقه تلاش می کند و تمایل دارد بمب اتمی هم داشته باشد.

در باره اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا، روزنامه خراسان به نقل از یک کارشناس جمهوری اسلامی نوشت: خط و نشان کری برای چيست؟ و در پاسخ نوشت: آمریکا پروژه ای که از ماه های قبل برای مقصر سازی آغاز کرده بود را سرعت بخشیده است. آمریکا با تکرار اتهامات گذشته افکار عمومی جهان را برای پذیرش اینکه رژیم ایران مقصر شکست احتمالی مذاکرات است، آماده می کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: