آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 10 آبان ماه 1393 = 01-11 2014

چهار سال انتظار برای انتشار یک کتاب

محمدعلی سپانلو از انتشار مجموعه شعر «زمستان بلاتکلیف ما» و بازنشر کتاب «هزار و یک شعر» خبر داد و گفت، چهار سال مقاومت کرده است تا «هزار و یک شعر» بدون حذفیات چاپ شود.

این شاعر و مترجم درباره شعرهای مجموعه تازه منتشرشده «زمستان بلاتکلیف ما» به ایسنا گفت: شعرهای این مجموعه در دوره‌ای می‌گذرد که من در رختخواب و بستری بودم و شامل بیش از ۳۰ شعر کوتاه و بلند می‌شود. بخشی از شعرهای این مجموعه در قبل از بیماری و بعد از مجموعه‌ شعر «کاشف از یادرفته‌ها» سروده شده و بخش عمده‌ آن هم در پاییز و زمستان ۸۹ سروده شده است که من همه‌ این شش ماه را بستری بودم. رؤیاها و تب‌ها این شعرها را حرکت می‌دهند و مشخص نبود این زمستان کی به پایان می‌رسد.

سپانلو همچنین با اشاره به بازنشر کتاب «هزار و یک شعر» گفت: این کتاب ۱۵۰۰ صفحه دارد و درباره ۳۱۲ شاعر مطالبی در آن آمده است. کتاب یک قرن شعر فارسی را بررسی می‌کند و به تازگی در نشر چشمه به چاپ چهارم رسیده است. من چهار سال مقاومت کردم تا این کتاب بدون حذفیات منتشر شود و شعری از آن کم نشود.

او در ادامه درباره شعرهای این روزهای خود گفت: در این سه سال دفتر تنظیم‌شده‌ای ندارم؛ شعر می‌نویسم، اما ناقص هستند، چون تمرکز ندارم و نمی‌توانم پشت میز بنویسم و کمرم درد می‌کند. من عادت دارم شعرم را در یک صفحه بزرگ بنویسم که آن را کامل ببینم، اما با این شرایط این کار را نمی‌توانم انجام بدهم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: