آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 13 آبان ماه 1393 = 04-11 2014

برگزاری مراسم مذهبی اجباری در هوای سرد

خبرگزاری هرانا – طی روز جاری مسئولان زندان رجایی شهر کرج در حالی زندانیان عادی را اجبار به شرکت در مراسم مذهبی عاشورا کردند که زندانیان فاقد لباسهای گرم هستند و مسئولان زندان اجازه ورود کاپشن و لباسهای گرم را حتی از طرف خانواده‌ها نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز جاری سه‌شنبه ۱۳ آبان ماه مراسم مذهبی عاشورا در زندان رجایی شهر برای زندانیان عادی بصورت کاملا اجباری و در هواخوری این زندان برگزار شد.

این درحالی است که زندانیان در رجایی شهر کرج اجازه استفاده از لباس‌های گرم و بخصوص کاپشن را ندارند و مسئولان زندان اجازه ورود لباس گرم را حتی به خانواده زندانیان نمی‌دهند.

یکی از زندانیان در رجایی شهر به گزارشگر هرانا گفت: «برگزاری اجباری مراسم با وجود بارش باران از صبح زود آغاز شد و این موضوع با اعتراض زندانیان عادی روبرو شد، با اینحال زندانبانان تا بعد از پایان مراسم که بعد از ظهر بود، درب سالن‌ها را بسته بودند و اجازه نمی‌دادند زندانیانی که از سرما عاجز شده بودند به سالنهای خود بازگردند.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «هیچ کدام از زندانیان برای شرکت در مراسم امام حسین ناراحت نبودند، ولی هوا خیلی سرد بود و اجبار زندانیان برای حضور در این هوای سرد باعث بروز اعتراضاتی شد.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: