آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 17 آبان ماه 1393 = 08-11 2014

پس از اسیدپاشی؛ حمله خونین بسیج به یک جشن

دیگربان: گزارش‌ها از حمله پلیس٬ بسیج و گروهی از نیرو‌های مذهبی به مراسم جشن نامزدی یک افغان در شهرری و ضرب و جرح شرکت‌کنندگان در این مراسم و بازداشت ۵۸ نفر حکایت دارد.

حمله به این مراسم که در محله «باروت‌کوبی» در یک سوله متروکه انبار مواد غذایی در حال برگزاری بود٬ شامگاه پنجشنبه (۱۵ آبان) رخ داده است.

گزارش شده انتشار سریع شایعه‌ای مبنی بر برگزاری جشن «حسین‌کشون» از سوی گروهی از «وهابی‌ها» در این سوله متروکه عامل اصلی این حمله و درگیری ۷ ساعته بوده است.

مهاجمان در ابتدا گروهی از نیرو‌های مذهبی و بسیج بوده‌اند که پس از گسترش دامنه این درگیری‌ها٬ پلیس وارد عمل شده و دست‌کم ۵۸ افغان را بازداشت کرده است.

برخی سایت‌های محلی از مرگ تعدادی افغان در این درگیری و متواری شدن ۱۵ نفر از آن‌ها نیز خبر داده‌اند که این گزارش‌ها تاکنون تائید نشده است.

میانگین سنی افراد بازداشت شده ۲۳ سال اعلام شده و در برخی گزارش‌ها آمده آن‌ها افرادی «ساده‌لوح» بودند که در ازای دریافت اندکی پول در این جشن حاضر شده بودند.

این گزارش‌ها همچنین از عملکرد ضعیف پلیس انتقاد کرده و به صراحت نوشته‌اند در برخورد با این جشن نیرو‌های بسیج و «امت حزب‌الله» نقش اصلی را ایفا کرده‌اند.

این حمله دو هفته پس از فروکش کردن بحران اسید‌پاشی‌ها در اصفهان روی داده است.


تائید خبر حمله به جشن افغانها در شهر ری

خبرگزاری فارس: مراسم نامزدی یک تبعه افغانستان در شهرری و عدم رعایت شئونات همزمانی با ایام محرم، با اعتراض گروهی از مردم منطقه مواجه شد که با حضور ماموران نیروی انتظامی ماجرا فیصله یافت.

بنا بر این گزارش، در برپایی این مراسم که در سوله متروکه ای واقع در منطقه پشت کارخانه سیمان شهرری در حال برگزاری بود، عدم رعایت شئونات متناسب با ایام عزاداری محرم موجب اعتراض ساکنان این منطقه گردید. به دنبال افزایش اعتراضات مردم به این مراسم و بالا گرفتن احتمال درگیری، ماموران نیروی انتظامی بلافاصله در محل حضور یافتند و ضمن اقناع مردم برای ترک محل، از ادامه مراسم مذکور جلوگیری بعمل آوردند. افراد حاضر در مراسم نیز نزدیک 60 نفر بودند که همگی بازداشت شده اند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: