آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 آبان ماه 1393 = 12-11 2014

بحران اتمی رژیم؛ آیا اوباما به پوتین باج می دهد؟

شعله ور شدن مجدد درگیری های جدید در شرق اوکراین و آمادگی ناگهانی روس ها برای همکاری در مذاکرات هسته ای تهران قبل از پایان مهلت توافق شده ۲۴ نوامبر برای دستیابی به توافق نهایی از دید "کوهن" اتفاقات تصادفی نیست.
****

یک نشریه آلمانی در مطلبی از تمایل اوباما برای دستیابی به توافق جامع هسته ای با رژیم تهران در مهلت مقرر ۲۴ نوامبر خبر داد و نوشت: احتمالا اوباما برای دستیابی به این توافق با همکاری روسیه، پوتین را در مسئله اوکراین به حال خود واگذارد.

به گزارش تسنیم، نشریه "بیلد" در مطلبی این پرسش را مطرح کرد که آیا بین آمریکا و روسیه یک توافق سیاسی جنجالی بر سر اوکراین و ایران انجام می‌شود؟

در ادامه آمده است: رئیس جمهوری آمریکا و رئیس جمهوری روسیه در حاشیه کنفرانس سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (اَپک) در پکن به صورت غافلگیرانه ای چندین دور گفتگو و مذاکرات را با هم انجام دادند که در این گفتگوها مسائل اوکراین، سوریه و همچنین ایران مطرح بود.

در رسانه های آمریکا در حال حاضر شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه احتمالا این گفتگوها می تواند آغاز یک معامله ناگفته بین این دو کشور باشد. این گونه حدس و گمان ها وجود دارد مبنی بر اینکه احتمالا اوباما می تواند در بحران اوکراین روسیه را به حال خود واگذارد اگر پوتین در مقابل به آمریکا کمک کند که یک توافق هسته ای با ایران منعقد شود.

یک چنین سناریویی را "راجر کوهن" از مقاله نویسان روزنامه نیویورک تایمز هم ارائه داده است.

وی در مقاله ای با عنوان "جریانات ایران-اوکراین" نوشت که ادعا نمی کند یک معامله رسمی ایران-اوکراین بین دولت اوباما و پوتین وجود دارد، اما بر این باور است که رهبری روسیه چشم تیزبینی برای ضعف های اوباما و حس بسیار خوبی برای زمان بندی دارد.

شعله ور شدن مجدد درگیری های جدید در شرق اوکراین و آمادگی ناگهانی روس ها برای همکاری در مذاکرات هسته ای تهران قبل از پایان مهلت توافق شده ۲۴ نوامبر برای دستیابی به توافق نهایی از دید "کوهن" اتفاقات تصادفی نیست. این بخشی از استراتژی روسیه است.

و این در حالیست که توافق هسته ای با رژیم تهران آخرین امید اوباما برای به جا گذاشتن یک میراث مهم در خاورمیانه است.



Mazdak November 21, 2014 02:00 PM

به وارونه، چون پوتین در اوکرائین جنگ نمیخواهد و از تحریم و کاهس بهای نفت و سرنگونی روبل در فشار است، در باره ی ایران آمادگی همکاری بیشتری از خود نشان میدهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: