آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 آبان ماه 1393 = 15-11 2014

موسسه بین المللی: شرایط برای خیزش مردمی در ایران آماده است

یک مؤسسه تحقیقات اجتماعی در ژاپن، در گزارشی هشدار داده است که برخی کشورها از جمله ایران، محرکه‌ها و احتمال خیزش‌های اجتماعی را در بطن خود دارا هستند.


به گزارش رادیو فرانسه، مؤسسه تحقیقاتی "نومورا"* که مقر آن در ژاپن قرار دارد، عرضه کننده خدمات مشاوره امنیتی و اقتصادی (تهیه گزارش درجهت بررسی امنیت سرمایه گذاری در کشورهای جهان) می‌باشد.

این مؤسسه با بررسی ناآرامی‌های خیابانی و رخدادهای اعتراضی در کشورهای گوناگون، از ٣عامل نابرابری اقتصادی، فساد و نارضایتی از دولت‌ها را به عنوان محرک اصلی اعتراضات مدنی ارزیابی کرده و با نام بردن برخی کشورها از جمله ایران تصریح کرده است که پدیده اعتراض به احتمال زیاد در این کشورها ادامه خواهد یافت.

تحلیل‌گر مؤسسه "نومورا" می گوید که هیچ کدام از کشورهای فهرست شده توسط این مؤسسه، با تظاهرات خیابانی غریبه نیستند و افزدوه است که احتمال اعتراضات گسترده در این کشورها وجود دارد که مالاً برفضای کسب و کار در این کشورها تأثیر شدید خواهد گذاشت.

در فهرست کشورهای طُعمه ناآرامی‌ها، ایران در مکان چهارم این فهرست قرار گرفته است.

در مورد ایران در گزارش آمده است: تحریم‌های بین‌المللی، اقتصاد جمهوری اسلامی را فلج کرده است. دریک سال گذشته، قیمت مواد غذایی براساس داده‌های رسمی، افزایش ٦ تا ١٢ درصدی داشته و آمار بیکاری بسیار بالا است. در ماه اکتبر، هزاران نفر به خیابان‌ها آمدند و خواهان پایان دادن به اسیدپاشی‌های سریالی علیه دختران جوانی شدند که نوع پوشش آنها نامناسب تشخیص داده شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: