آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 آبان ماه 1393 = 19-11 2014

قطعنامه کره شمالی هشداری به رژیم ایران است

در مورد رژیم کره شمالی روز سه شنبه قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید که راه را برای محاکمه مقامات پیونگ یانگ در دیوان کیفری بین المللی به اتهام جنایت علیه بشریت هموار می سازد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، کمیه حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل روز سه ‌شنبه با تصویب قطعنامه پیشنهادی کانادا، نقض گسترده حقوق بشر در ایران را محکوم کرد.

این قطعنامه با 78 رأی موافق در برابر 35 رأی مخالف به تصویب رسید. 69 کشور نیز به قطعنامه مذبور رأی ممتنع دادند.

این قطعنامه پس از ارائه گزارش اخیر احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران و همزمان با برگزاری آخرین دور مذاکرات هسته‌ای تصویب شده است.

روسیه، چین، سوریه، ونزوئلا، کوبا و کره شمالی از جمله کشورهايی بودند که با حمایت از رژیم سرکوبگر ایران به این قطعنامه رای منفی دادند.

در مورد رژیم کره شمالی نیز قطعنامه ای به تصویب رسید که راه را برای محاکمه مقامات پیونگ یانگ در دیوان کیفری بین المللی به اتهام جنایت علیه بشریت هموار می سازد.

در نشست روز سه شنبه کمیه حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل، نماینده کوبا به کمک رژیم کره شمالی آمد و خواستار تغییراتی در قطعنامه پیشنهادی مربوط به این کشور شد تا بلکه بتواند بندی را که در آن از شورای امنیت سازمان ملل خواسته شده است رژیم کره شمالی را به علت ارتکاب جنایت علیه بشریت در دیوان کیفری بین المللی محاکمه کند، حذف نماید.

نماینده کوبا گفت: تصویب اینگونه قطعنامه ها می تواند به ابزاری برای حمله به دیگر کشورها تبدیل شود.

نمایندگان چین، روسیه، بلاروس، ونزوئلا، سوریه و رژیم ایران نیز از این درخواست کوبا حمایت کردند و خواستار تغییر متن قطعنامه مربوط به کره شمالی شدند.

با این وجود در رای گیری که در مورد تغییر پیش نویس این قطعنامه که از سوی اتحادیه اروپا و ژاپن ارائه شده بود، صورت گرفت، 77 کشور رای مخالف، 40 کشور رای موافق و 50 کشور نیز رای ممتنع دادند تا به این ترتیب درخواست تعییر پیش نویس این قطعنامه رد شود.

در این قطعنامه گفته شده بازرسان سازمان ملل پس از بررسی ها و تحقیقات گسترده اعلام کردند رژیم کره شمالی مرتکب موارد متعدد نقض حقوق بشر شده است که برای برخی از این موارد نمی توان نمونه ای در جهان معاصر پیدا کرد.

این بازرسان بمدت یکسال اطلاعات، شواهد، اسناد و مدارک متعددی از کره ای های در تبعید جمع آوری کردند.

در این گزارش رژیم کره شمالی به زندانی کردن گسترده مخالفان، شکنجه، تجاوز و اعدام خودسرانه آنها متهم شده است.

در این گزارش که تحت سرپرستی مایکل کربی، قاضی استرالیایی، تهیه شده است مسئولیت نقض آشکار حقوق بشر در کره شمالی به بالاترین مسئولان رژیم پیونگ یانگ نسبت داده شده است.



pejman November 19, 2014 06:26 AM

بیچاره مسئولین نظام کره ی شمالی که مثل مسئولین ما لابی مماشات در خارج ازکشور نداری که همه ی کاراشونو ماست مالی کنه ای کاش همچین قطعنامه‌ای برای مسئولین ما صادر بشه اگه بشه چی مییییییییششه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: