آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 آبان ماه 1393 = 19-11 2014

تحویل داوطلبانه ماهواره اقدامی فرهنگی است

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی با اشاره به تحویل داوطلبانه 50 ماهواره در شوقان گفت: تحویل داوطلبانه ماهواره اقدامی فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در جمع مردم شوقان اظهار کرد: شما این دشمن را از خانه خود بیرون رانده‌اید، چراکه ماهواره بنیان اخلاق، دین، غیرت و حمیت افراد را می‌گیرد و امنیت فرهنگی جامعه را مختل می‌کند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت پرونده‌های حقوقی شوقان گفت: اختلافات خانوادگی در رأس پرونده‌های حقوقی این منطقه است.

قدرتی با بیان اینکه ضرب و جرح در خراسان‌شمالی و در سطح شهر شوقان در صدر جرائم قرار دارد تصریح کرد: بیکاری منشأ بسیاری از جرائم و آسیب‌هاست و راه را برای بسیاری از طلاق‌ها، زد و خوردها، اعتیاد و توزیع مواد مخدر باز می‌کند.

وی کار را یکی از معروف‌ها برشمرد و اظهار کرد: باید همه کسانی که استطاعت مالی دارند تلاش کنند تا با تولید و زمینه سازی برای کار دست جوانان را بگیرند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی از وقف به عنوان یک سنت حسنه یاد کرد و ادامه داد: این سنت نیکو از دیر باز در این منطقه وجود داشته و کانونی برای رفع محرومیت‌ها و مشکلات افراد بوده است و باید بکوشیم تا همانند گذشته همچنان تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه 97 درصد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف شوقان به مصالحه انجامیده است گفت: بزرگی روح و وسعت نظر مردم برخاسته از باورهای دینی و علاقه‌مندی آنها به اهل بیت (ع) و ارزش‌هاست.

رئیس کل دادگستری استان با اعلام اینکه در سال گذشته یک‌هزار و 600 پرونده از این منطقه وارد دستگاه قضایی شده است افزود: اگرچه در این منطقه پرونده جرائم سنگین و مخل امنیت جامعه نداریم ولی با توجه به جمعیت منطقه از هر 6 نفر یک نفر پرونده داشته است که چندان قابل قبول نیست.

قدرتی بی‌تفاوتی را مصیبت بزرگی دانست و از همه افراد خواست تا به کمک نهادهای حکومتی آمده و وارد صحنه عمل شوند تا جامعه‌ای سالم و به دور از انحراف را داشته باشیم.

وی پیشگیری را اولین گام در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: اشاعه صلح و سازش، برخورد جدی و قاطع با جرائم برهم‌زننده نظم و امنیت جامعه در تمامی ابعاد از دیگر اقدامات موثر در این مسیر است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: