آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 آبان ماه 1393 = 19-11 2014

بسیج راهبرد امنیتی جدید به دنیا معرفی کرد

سمنان – خبرگزاری مهر: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به حضور تمامی اقشار جامعه در شجره طيبه بسيج گفت: بسیج یک الگو و راهبرد دفاعی امنیتی جدید به دنیا معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمود شکری در گفت‌وگویی با محوریت "نقش بسیج در حفظ انقلاب اسلامی" ضمن گرامیداشت هفته بسیج با بیان اینکه بسیج موهبتی الهی به نظام اسلامی و ملت ایران است، اظهار داشت: بسیج هدیه مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی است که با تدابیر الهی امام خمینی(ره) شکل گرفت.

وی با بیان اینکه بسیج عصاره فضائل و ارزش‌های ملت مسلمان ایران اسلامی است، افزود: همگان شاهد و ناظر نقش بی‌بدیل بسیج در حفاظت از انقلاب، نظام و ارزش‌ها بوده‌اند و در حافظه تاریخ نقش ارزشمند بسیج در دفاع از آرمان‌ها ثبت شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه بسیج و بسیجیان مایه اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه با وجود تمام ناامنی‌ها در منطقه به خاطر وجود نیروهای مخلص بسیج پایدار و مقاوم ایستاده است و احدی جرأت تعرض به خاک کشورمان را ندارد.

شکری اظهار داشت: حفظ و ایجاد امنیت و آرامش بی‌نظیر کشور از دیگر نقش‌های برجسته بسیج در حفاظت از انقلاب است و ادعای گزافی نیست، اگر بگوییم امن‌ترین کشور در دنیای امروز ایران است و این امنیت فراگیر در بخش‌های مختلف نظام مرهون بسیج است.

وی با اشاره به تعبیر حضرت علی(ع) در خصوص نعمت‌های خداوند که فرموده‌اند "النعمتان مجهولتان الصحه و الأمان" گفت: نقش بسیج در استقلال، حفظ امنیت و ثبات اقتدار جمهوری اسلامی ایران باید تبیین و به آحاد مردم اطلاع‌رسانی شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: اگر امروز در مذاکرات هسته‌ای در یک طرف ایران اسلامی و در سوی دیگر کشورهای متعدد قرار گرفته‌اند همگی تبیین کننده نقش بی‌بدیل و بی نظیر بسیج است.

شکری با بیان اینکه لزوماً سازمان‌های امنیتی برای کشورها ایجاد کننده امنیت نیستند، گفت: اکنون امنیت نظامی کشورها را قوای نظامی و نیروهای امنیتی باید تأمین کنند؛ اما امام خمینی(ره) در سال ۵۸ در پاسخ به سئوال خبرنگار مجله گاردین که پرسیده بود آیا ساواک برای امنیت داخلی شکل گرفته است؟، فرمودند"سازمان‌های امنیتی غیرمردمی را منحل می‌کنیم و حضور مردم مهمترین عامل امنیت بخش برای کشور ماست".

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) این حضور مردم را در قالب تشکل و سازمانی مردم نهاد به نام بسیج نهادینه کردند؛ بنابراین باید گفت بسیج یک الگو و راهبرد دفاعی امنیتی جدید در دنیا معرفی کرده است و نظامی صرف نیست و در همه اقشار و لایه‌های نظام از دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید، کارگر و کسبه و بازاری، اصناف، پزشکان، مهندسان، بانوان و کودک و کهن سال و ... در بسیج حضور دارند و این مسأله برای نظام امنیت آفرین است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در ادامه با اشاره به نقش بسیج در تحقق شعار سال با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" تصریح کرد: دو مؤلفه ارزشمند فرهنگ و اقتصاد در شعار سال نشان از اهمیت و حساسیت این دو موضوع مهم است که باید گفت بسیج در حوزه اقتصاد با فعالیت‌های سازندگی تلاشی مثمر ثمر و بی‌نظیر داشته است.

شکری با بیا اینکه بسیج در حوزه فرهنگ نیز در احیای ارزش‌های دینی و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام وظیفه می‌کند، گفت: تقویت فرهنگ ناب محمدی و سبک زندگی اسلامی، ترویج و گسترش ارزش‌های دینی و اعتقادی، اجرای امر به معروف و نهی از منکر، احیای ارزش‌های اسلام از جمله اولویت‌های بسیج در حوزه فرهنگ است.

وی گفت: بسیجیان نقش بی‌بدیلی در بسترسازی فرهنگ مهدویت و اتصال نظام و انقلاب اسلامی به نظام جهانی ولی عصر(عج) دارند و این مسئله مایه هراس دشمنان از بسیج و بسیجی شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در خاتمه با بیان اینکه بسیج امنیت آفرین، هویت‌ساز، احیا کننده ارزش‌های الهی است و دشمنان این را برنمی‌تابند و احساس خطر کرده‌اند، افزود: بسیج به تعبیر مقام معظم رهبری "برای دوستان امیدآفرین و شور آفرین و برای دشمنان بیم‌آفرین است".



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: