آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 آبان ماه 1393 = 19-11 2014

پوتین برای همکاری با آمریکا شرط گذاشت

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که مسکو آماده همکاری واقعی با آمریکاست به شرطی که این همکاری بر اساس احترام متقابل باشد.

به گزارش ایرنا به تقل از خبرگزاری رویترز از مسکو، پوتین در مراسم تسلیم استوارنامه 'جان تف' سفیر جدید آمریکا در این کشور افزود: همکاری با آمریکا باید بر اساس احترام به منافع متقابل و مداخله نکردن در امور داخلی یکدیگر است.

وی خاطر نشان کرد: آماده همکاری واقعی با شرکای آمریکایی خود در حوزه های گوناگون هسیم، اما همکاری باید بر اساس اصل احترام به منافع یکدیگر، حقوق مساوی و مداخله نکردن در امور داخلی طرف مقابل باشد.

این سخنان در حالی بیان می شود که روابط مسکو - واشنگتن بر اثر بحران اوکراین از ماه فوریه امسال (بهمن-اسفند 1392) و مخالفت ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری پیشین این کشور با امضای توافق نامه تجاری با اتحادیه اروپا متشنج شده است.

بر اساس اطلاعات سازمان ملل، در این مدت بیش از 4100 نفر بر اثر اقدامات نظامی در شرق اوکراین کشته و حدود 10 هزار نفر مجروح شدند.

بحران اوکراین تبعات گسترده ای از جمله تحریم متقابل اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه و مناقشه بر سر قیمت گاز ارسالی از روسیه به اوکراین و اروپا را در بر داشته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: