آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 29 آبان ماه 1393 = 20-11 2014

کره شمالی: چاره ای جز آزمایش اتمی نداریم

ایرنا- یک مقام کره شمالی امروز (پنجشنبه) گفت که دشمنی های آمریکا چاره ای جز انجام چهارمین آزمایش هسته ای و افزایش نامحدود توان نظامی برای پیونگ یانگ نگذاشته است.

روزنامه انگلیسی 'گاردین' با اعلام این خبر افزود: این سخنگوی ناشناس وزارت خارجه کره شمالی به رسانه های دولتی این کشور گفت: بازدارندگی نظامی کره شمالی به شکل نامحدودی برای مقابله با خصومت آمریکا افزایش خواهد یافت. زیرا دشمنی های آمریکا چاره دیگری برای پیونگ یانگ غیر از آزمایش جدید هسته ای باقی نگذاشته است.

گاردین در ادامه خبر خود افزود: سخنان این مقام ناشناس کره شمالی بعد از آن بیان شد که کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه گذشته (27 آبان) قطعنامه ای را علیه موارد نقض حقوق بشر در کره شمالی تصویب کرد.

تحلیلگران معتقدند کره شمالی احتمالا به این تهدیدها عمل نمی کند زیرا به معنای محکومیت بین المللی این اقدام و تحریم های بیشتر علیه اقتصاد این کشور است که از قبل با شدیدترین تحریم ها روبرو بوده است.

با وجود این موسسه آمریکا - کره در مدرسه روابط بین الملل 'جان هاپکینز' اعلام کرد کره شمالی احتمالا روند بازسازی تاسیساتی را آغاز می کند که در آن می تواند سوخت هسته ای را به شکل پلوتونیوم مورد نیاز ساخت تسلیحات هسته ای بازفرآوری کند.

این اقدام طی شش سال قبل متوقف شده بود.

کره شمالی تاکنون سه بار و در سال های 2006، 2009 و 2013 آزمایش هسته ای انجام داده است که هر سه این موارد به اعمال تحریم های بیشتر بین المللی علیه پیونگ یانگ منجر شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: