آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 آذر ماه 1393 = 22-11 2014

کارشناس: تمدید طولانی مذاکرات خطرناک است

یک کارشناس امنیتی دانشگاه ماساچوست آمریکا با بیان اینکه احتمال تمدید مذاکرات هسته ای پس از موعد تعیین شده وجود دارد، گفت: تمدید طولانی این گفت وگوها سرنوشت مذاکرات را با خطراتی جدی روبرو خواهد کرد.

جیمز والش کارشناس امنیت بین المللی و پژوهشگر ارشد انستیتو مطالعات امنیتی دانشگاه ماساچوست در گفت وگو با ایرنا با اشاره به برخی اختلافات در روند گفت وگو های هسته ای و احتمال تمدید این مذاکرات افزود: تمدید طولانی این مذاکرات ممکن است سرنوشت آن را با خطراتی روبرو کند.

وی گفت: در اینکه طرفین مجبور به تمدید مذاکرات شوند تقریبا تردیدی نیست اما اینکه این تمدید به چه مدت و با چه ماهیتی صورت گیرد مساله مهمی است.

این کارشناس امنیتی دانشگاه ماساچوست با بیان اینکه تمدید این مذاکرات می تواند اشکال متفاوتی داشته باشد، افزود: یکی از اشکال آن این است که طرفین به این نتیجه برسند تاکنون مثلا 95 درصد از اختلافات را حل کرده اند و برای به نتیجه رساندن آن به زمان کوتاهی نیاز دارند و تا پایان ماه ژانویه می توانند اختلافات موجود را از سر راه بردارند.

به گفته وی، صورت دوم این است که طرفین مانند دفعه گذشته مذاکرات را تا 6 ماه دیگر تمدید کنند که در این صورت باید انتظار مخاطرات زیادی را برای آن داشت.

والش دراین زمینه توضیح داد: با شروع کار کنگره جدید آمریکا، تردیدی نیست که جمهوری خواهان مخالف این گفت وگوها، تلاش های سیاسی خود را برای عقیم ساختن آن آغاز خواهند کرد و نخستین قدم آنها طرح تحریم های تازه علیه رژیم ایران خواهد بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: