آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 آذر ماه 1393 = 22-11 2014

وضعیت عیاشی‌گری مردم آخر زمان

سایت الف: رسول خدا حضرت محمد صلی الله علیه و آله در حدیثی ارزشمند رفتار برخی مردم در آخرالزمان را تشریح کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی: رسول گرامی خدا حضرت محمد صل الله علیه و آله فرمودند:

ای پسر مسعود! پس از من اقوامی خواهند آمد که غذاهای خوب و رنگارنگ می‌خورند و برمرکب سوار می‌شوند در حالی که خود را به آرایش زنان ویژه زنان برای شوهر، می‌آرایند و همچون زنان جلوه گری می‌کنند و همانند شاهان ستمکار زندگی می‌کنند.

آنان منافقان این امت در آخرالزمان اند که شراب می‌نوشند و در پی بازی با دوشیزه‌گانند و بر مرکب شهوت سوار می‌شوند و نمازهای جماعت را ترک می‌گویند و با سهل انگاری از نماز شامگاهان باز می‌مانند و در خوردن زیاده روی می‌کنند.

آنگاه بخش از قرآن را قرائت کردند: فَخَلَفَ مِن بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّا پس از آنان جانشینانى به جاى ماندند كه نماز را تباه ساخته و از هوسها پیروى كردند و به زودى [سزاى] گمراهى [خود] را خواهند دید.

متن حدیث:

یَا ابْنَ مَسْعُودٍ سَیَأْتِی مِنْ بَعْدِی أَقْوَامٌ یَأْکُلُونَ طَیِّبَاتِ الطَّعَامِ وَ أَلْوَانَهَا وَ یَرْکَبُونَ الدَّوَابَّ وَ یَتَزَیَّنُونَ بِزِینَةِ الْمَرْأَةِ لِزَوْجِهَا وَ یَتَبَرَّجُونَ تَبَرُّجَ النِّسَاءِ وَ زِیُّهُمْ مِثْلُ زِیِّ الْمُلُوکِ الْجَبَابِرَةِ هُمْ مُنَافِقُو هَذِهِ الْأُمَّةِ فِی آخِرِ الزَّمَانِ شَارِبُوا الْقَهَوَاتِ لَاعِبُونَ بِالْکِعَابِ رَاکِبُونَ الشَّهَوَاتِ تَارِکُونَ الْجَمَاعَاتِ رَاقِدُونَ عَنِ الْعَتَمَاتِ‏ مُفَرِّطُونَ فِی الْغَدَوَاتِ. فَخَلَفَ مِن بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّا.

«مکارم الاخلاق،صفحه ۴۴۸و ۴۴۹»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: