آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 آذر ماه 1393 = 22-11 2014

شرایط بد دو زندانی سیاسی کُرد در زندان کاشمر

شاکر باقی و ایوب اسدی دو زندانی سیاسی کرد در زندان کاشمر بدون رعایت اصل تفکیک جرایم و در بدترین شرایط نگهداری می‌شوند.

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شاکر باقی زندانی سیاسی کرد اهل شهر وان ترکیه که به ٣٠ زندان محکوم می‌باشد و ایوب اسدی دیگر زندانی کرد که وی نیز به ۲۰ سال زندان و تبعید محکوم شده است. این دو زندانی هم‌اکنون در زندان عمومی کاشمر زندانی و در بند زندانیان با جرایم مربوط به موادمخدر، قتل و سایر جرایم سنگین نگهداری می‌شوند و وضعیت اسفباری را می‌گذرانند.

شاکر باقی جوان کرد اهل شهر وان ترکیه که در سال ۱۳۸۶ در جاده سنندج- مریوان به دست نیروهای امنیتی ایران دستگیر شد مدت دو ماه در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه زندانی و سپس به زندان سنندج منتقل و از آنجا به زندان کاشمر در استان خراسان‌رضوی تبعید گردید. وی از سال ۸۶ تاکنون مدت ۷ سال است که در این زندان به سر می‌برد و به ۳۰ سال زندان محکوم گردیده است.

ایوب اسدی نیز زندانی سیاسی کُرد و اهل مریوان که در آخرین دادگاهی خود در دادگاه انقلاب شهر سنندج به 20 سال زندان و تبعید به کاشمر محکوم شد.

نامبرده در خرداد ماه سال ۹۰ به همراه فردین (فخرالدین) فرجی، محمد‌حسین رضایی و چنگیز قدم‌خیر به اتهام محاربه و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای تابعه‌ سنندج بازداشت شد.

این چهار تن به اتهام عضویت در کومه‌له و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران برای چندین ماه در بازداشت نیروهای اداره‌ اطلاعات سنندج و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بوده و بعداً به زندان مرکزی سنندج منتقل شدند. این چهار زندانی سیاسی به اتهام محاربه از طریق عضویت در این حزب در تاریخ ۲۱ مرداد ماه سال ۹۱ در شعبه‌ یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی بابایی محاکمه شدند.

روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه سال گذشته حکم این زندانیان به ترتیب زیر در زندان به آنها ابلاغ شده است؛ در حکم صادره محمدحسین رضایی به ۴۵ سال زندان و تبعید به زندان میناب، چنگیز قدم‌خیر ۴۰ سال زندان و تبعید به زندان مسجدسلیمان، فردین فرجی به ۳۰ سال زندان و تبعید به زندان طبس و ایوب اسدی به ۲۰ سال زندان و تبعید به زندان کاشمر محکوم شدند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: