آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 آذر ماه 1393 = 25-11 2014

واکنش تهدیدآمیز کنگره به تمدید مذاکرات هسته ای

نشان دادند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: تمدید مذاکرات هسته ای با رژیم ایران فراخوان های فوری برای تحریم بیشتر را در کنگره آمریکا به همراه داشت.

جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با تمدید مذاکرات هسته ای مخالفت کرد و برخی دیگر از جمهوریخواهان نیز تاکید کردند کنگره باید اجازه داشته باشد توافق نهایی با رژیم ایران را مورد بررسی قرار دهد.

مارک کرک، سناتور جمهوری خواه طی بیانیه ای اعلام کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگر ضرورت دارد که کنگره تحریم هایی را تصویب کند. کنگره زمان بیشتری را برای ساخت بمب هسته ای به رژیم ایران نخواهد داد.

سناتور باب کورکر نیز که ارشدترین سناتور جمهوریخواه در کمیته روابط خارجی سنا است، گفت: کنگره باید در مورد توافق نهايی با رژیم ایران نظر بدهد و باید گزینه‌های آماده دیگری داشته باشد که شامل تحریمهای شدیدتر است، تا در صورتی ‌که مذاکرات شکست بخورد، آن را به اجرا بگذارد.

این در حالیست که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه خود گفت: جان کری، وزیر خارجه طی روزهای آینده با کنگره در باره روند مذاکرات هسته‌ای با رژیم ایران مشورت می‌کند.


تحلیل سی ان ان

یک تحلیلگر تلویزیون سی ان ان در گزارشی با اشاره به بی نتیجه بودن مذاکرات هسته ای وین گفت: اوباما به ‌دنبال یک دستاورد مهم در عرصه سیاست خارجی خود بود و مدت زیادی است که بر روی این موضوع کار می‌ کند. اما مشکل کاخ سفید این است که نمی‌تواند یک توافق بد را با رژیم ایران با توجه به عواقب آن امضا کند.

این منبع افزود: از ماه ژانویه جمهوریخواهان هم سنا و هم مجلس نمایندگان را تحت کنترل خواهند گرفت. برخی از آنها می‌گویند با شکست مذاکرات هسته ای، تحریمهای شدیدتری علیه رژیم ایران اعمال خواهند کرد. چنین امری می‌تواند فشار بیشتری بر روی وزارت خارجه و کاخ سفید بگذارد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: