آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 آذر ماه 1393 = 25-11 2014

رفتار ضد بشری با زندانی سیاسی 86 ساله+عکس

متولد ۱۳۰۸ است. یک سال پس از جنگ جهانی دوم و در سن ۱۶ سالگی درعراق به زندان افتاد. خودش می‌گوید آن موقع جوان‌ترین‌ زندانی سیاسی بوده و حالا هم در زندان رجایی‌شهر کرج پیرترین زندانی سیاسی- امنیتی جمهوری اسلامی است. «طفاح»، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و جاسوسی در زندان به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «حسن طفاح» ایرانی است اما در عراق متولد شده است و به زحمت راه می‌رود. خودش می‌گوید:«باید حتما ازکنار دیوار راه بروم تا اگرافتادم دستم را به جایی بند کنم.»

محکوم به حبس ابد است. هیچ کس را درایران ندارد. همسرش فارسی بلد نیست و نمی‌تواند ارتباطات لازم را با دادستانی و دیگران برقرار کند. او تاکنون ۱۵ سال از حبس ابدش را در زندان رجایی‌شهر گذرانده است.آن‌قدر بیمار است که حکم عدم تحمل کیفر از سوی پزشکی قانونی برایش صادرشده است. این زندانی ۸۶ ساله آن‌چنان بیماراست که حتی توان راه رفتن را به سختی دارد، اما قوه‌قضاییه دستور آزادی او را صادر نمی‌کند.

وضعیتش به حدی وخیم است که دادستانی به مقامات بهداری زندان دستور داده هر روز از او و چند نفر دیگر از پیرمردان بند سیاسی که تعدادشان کم هم نیست، آزمایش‌های لازم را بگیرند و وضعیت آن‌ها را گزارش کنند. با این وجود اقدامی برای آزاد کردن آن‌ها به دلیل عدم تحمل حبس و کهولت سن انجام نمی‌دهند. هدف این است که این افراد تا پایان سن‌شان در زندان بمانند.



سمیه November 25, 2014 07:53 AM

چیکارش دارن بیچاره رو ، مثلا اگه آزادش کنن دوباره فعالیت سیاسی میکنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


amir ershadi November 25, 2014 02:21 PM

ملت ایران کی میخواهد از امت اسلام وسربازان گمنام امام زمان بیاموزد ؟ انتظار دارید این پیرمرد منافق را بغل دست اغا رهبر چلاق و بی بیضه در بیت رهبری قرار دهند؟ راستی عجب ملت ناسپاسی هستیم مگر یادمان رفت که ما پیرو قران واسلام هستیم؟ بگو مرگ بر شاه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: