آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 آذر ماه 1393 = 25-11 2014

رمان های زرد بیش از دیگر کتاب ها خواهان دارد

شیراز-ایرنا- مدیرکل امورفرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت:وضع امانت گیری در کتابخانه های عمومی کشور مطلوب نیست طوری که علی رغم وجود کتاب های خوب در کتابخانه های عمومی، بیشترین امانت گیری کتاب شامل رمان های زرد و عامه پسند است که این شایسته کشور و مردم ما نیست.

به گزارش ایرنا ابوالقاسم مقیمی عراقی سه شنبه در آیین تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی استان فارس بیان کرد: تغییر ذائقه کتابخوانی از اهداف برنامه ریزی شده در نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

وی افزود: عمده فعالیت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مدیریت جدید تمرکز بر تبلیغ مطالعه و ترویج کتابخوانی در کتابخانه ها است.

مقیمی عراقی اظهارداشت: طرح های مختلف کتابخوانی ازجمله تهیه سیرکتابخوان شدن وعادت به مطالعه برای اقشارمختلف مردم به ویژه کودکان در نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال برنامه ریزی است که هم اکنون برخی از این طرح ها در برخی از استان ها به صورت پایه درحال اجراست.

وی با اشاره به ارائه آمارهای مختلف در حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور اضافه کرد: متاسفانه برخی از متولیان برای افزایش ارزش کتابخانه ها، آمارهای غلط و اشتباه در بخش های مختلف از جمله عضوگیری صوری ارائه می کنند که باید از ارائه این آمارها در حوزه کتاب و کتابخوانی کشور پرهیز شود.

مقیمی عراقی ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده هم اکنون 973 نفر عضو به صورت روزانه از کتاب خوانی های عمومی کشور استفاده می کنند که اگر این آمار واقعی باشد، کاهش میزان مطالعه در کشور دلیل دیگری دارد.

وی عنوان کرد: این آمارهای نادرست، سیاست گذاران را در تحلیل و تصمیم گیری دچار اختلال و اشتباه می کند و تلاش برای توسعه فرهنگ کتاب خوانی در کشور را کاهش می دهد.

مقیمی عراقی بیان کرد: آرمان ما در بخش کتابداری، قائل شدن نقش مشاوره برای کتابداران است و ارتقای نقش این افراد نیازمند اهتمام بیشتر خود آنان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نهاد کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: نهاد کتابخانه های عمومی استان فارس با 196 کتابخانه، رتبه چهارم کشور را در تعداد کتابخانه ها در کشور دارد.

وی بیان کرد: استان فارس در کشور با طرح های خلاقانه کتاب و کتابخوانی شناخته شده است و بسیاری از طرح های کتابخانه های عمومی فارس از جمله طرح مشاوره کتاب از طرح های مطلوب است که در کشور اجرا شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: