آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 آذر ماه 1393 = 26-11 2014

نقدی: دولت نگران «امر به معروف» نباشد

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره طرح امر به معروف گفت: حیات جامعه اسلامی و پیشرفت آن به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد و دولتی ها هم نباید بترسند. به هر حال امکان دارد که دو نفر از آنها انتقادی داشته باشند، مگر چه اشکالی دارد؟ دولت نباید نگران باشد که چند نفر آن را امر به معروف و نقدش کند، مسئولان دولتی از وجود امر به معروف و نهی از منکر باید استقبال کنند.

به گزارش پارسینه، به مناسبت هفته بسیج و به منظور آگاهی از آخرین دیدگاهها، دستاوردها و برنامه های پیش روی بسیج شامگاه یک روز پائیزی به دفتر سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین رفتیم و ساعتی را با وی به گفتگو نشستیم.


بخشهایی از این گفتگو به شرح زیر است:

-سپاه و بسیج پاسدار انقلاب هستند و طبق قانون اساسی مسئولیت حفظ تمامیت ارضی با ارتش است.

-بسیج صرفا یک نیروی نظامی نیست بلکه یک نیروی سیاسی اعتقادی در همه عرصه ها است. بسیج یک نیروی فرهنگی است و به طور کلی بسیج مردم هستند و هنگامی که گفته می شود بسیجی ها در کارهای سیاسی حضور نداشته باشند یعنی اینکه مردم در سیاست دخالت نکنند. ما هم اکنون ۲۲ میلیون عضو رسمی بسیج داریم، مگر می شود به این افراد بگوییم در سیاست دخالت نکنید و حضور نداشته باشید؟

-بسیج جناح بازی و سیاست بازی نمی کند، طبق فرموده مقام معظم رهبری، بسیج سیاسی است اما سیاسی کار نیست. ما سیاست های نظام را باید دنبال کنیم، سیاست های نظام دفاع از استقلال و آزادی است و اگر کسی خلاف آزادی و استقلال حرف زد که متاسفانه بعضی ها زدند، ما در مقابلشان می ایستیم و اگر کسی خواست علیه آزادی کاری انجام دهد ما مخالفش هستیم، سیاست نظام حاکمیت اسلام است و اگر کسی علیه حاکمیت اسلام اقدام کرد ما در مقابلش می ایستیم و این روشن است، سیاست نظام زیر بار زور نرفتن و مقابله با زورگویان بین المللی است و اگر کسی بخواهد ساز تسلیم در مقابل مستکبرین بزند، ما مخالفش هستیم.

-اما یک جاهایی مسائل جناحی مطرح می شود و برخی از یک گروه خاصی می گویند باید ما رئیس شویم و گروهی دیگر می گویند نه، باید ما رئیس شویم. که بسیج وارد این مسائل و این اختلافات و جناح بازی ها به طور سازمانی نمی شود. البته ممکن است اعضای این سازمان به هر یک از این سلایق گرایش داشته باشند ولی به شکل سازمان یافته وارد این مسائل نمی شویم.

-طرح امر به معروف و نهی از منکر، ابراز محبت به هم‌نوع است که تعبیر کردن این محبت به خشونت، بی فکری و نادانی است. نهی از منکر و امر به معروف مصادیق متعددی دارد و منحصر به مسائلی مانند حجاب نیست.

-حیات جامعه اسلامی و پیشرفت آن به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد و دولتی ها هم نباید بترسند. به هر حال امکان دارد که دو نفر از آنها انتقادی داشته باشند، مگر چه اشکالی دارد؟ دولت نباید نگران باشد که چند نفر آن را امر به معروف و نقدش کند، مسئولان دولتی از وجود امر به معروف و نهی از منکر باید استقبال کنند.

-همچنین برداشت هایی غلطی که از امر به معروف و نهی از منکر شده باید تصحیح شود.

-چه اشکالی دارد که مردم نسبت به همدیگر، نسبت به اقدامی غلط تذکر داده یا همدیگر را تشویق کنند. این کار چه خشونتی دارد؟ بنابراین نسبت دادن امر به معرون و نهی از منکر به اعمال خشنونت صحیح نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: