آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 آذر ماه 1393 = 26-11 2014

مذاکرات هسته ای؛ فارین پالیسی: دو خبر بد داریم

نگاه نشریه فرانسوی لوپوئن از آینده گفتگوهای هسته ای:
مذاکرات به جایی نخواهد رسید

تحلیل فارین پالیسی: حکم مرگ مذاکرات در وین امضا شد

با روی کار آمدن کنگره جمهوریخواه، خشمگین و آماده برای تحریم و به گردش درآمدن نسل جدید سانریفیوژهای ایران، نمی توانیم چهار ماه دیگر هم صبر کنیم.

به گزارش جام نیوز، نشریه فارین پالیسی (ForiegnPolicy) در یادداشتی با عنوان "تمدید هسته ای ایران در حکم مرگ است" به قلم "جفری لوییس" به تحلیل تمدید مجدد مهلت گفتگوها تا 4 ماه آینده پرداخت و نوشت: «آیا طرف های مذاکرات گمان می کنند رسیدن به توافق بعد از چهارماه راحت تر خواهد شد؟»

نویسنده این نشریه آمریکایی در تحلیل خود آورده است: باید بگویم که دو خبر بد دارم. اول اینکه کنگره آینده قانون جدید تحریم ها را تصویب خواهد کرد و اکثریت مجلس به نفع آن رأی خواهند داد و از طرفی، رهبر جدید اکثریت سنا، مانند رهبر کنونی جلو لایحه جدید را نخواهد گرفت.

دومین خبر بد این که ایران در حال تحقیق و توسعه روی نسل جدید سانتریفیوژهایش است. چندهفته پیش آژانس گزارش داد ایران به طور آزمایشی به سانتریفیوژهای تحقیقاتی جدید IR-5 سوخت رسانی کرده است. مشکل از آن جاست که ایران تا قبل از این به این نوع از سانتریفیوژها را سوخت رسانی نکرده بود. این کار ایران در مخالفت کامل با فضای مدارا و حسن نیت حاکم بین دو طرف بوده است.

کنگره جدید 3 ژانویه (13 دی) آغاز به کار خواهد کرد و تقریباً بلافاصله شرایط جدیدی برای رسیدن به هر نوع توافقی منظور خواهد کرد و از پس آن، ایران را تهدید خواهد کرد که در صورت زیرپاگذاشتن توافق ژنو یا هر کاری که خوشایندش نباشد، تحریم خواهد شد.

ایران هم به احتمال زیاد دست به اقداماتی خواهد زد که هرچند از نظر خودش بسیار خوب هستند، اما باعث خشم کنگره خواهند شد».



آرش November 26, 2014 07:32 PM

یک سوالی برایم پیش آمده لطفا یکی جواب منو بدهد ,
آیا گروه ١+٥ با تمدید زمان مذاکرات و در نتیجه مهلتی که از این بابت نصیب آخوندها میشود که روی برنامه هسته ایش کار کند بدنبال این است که جمهوری اسلامی بساخت بمب اتمش نزدیک شود ؟؟؟
یک بچه هم میداند که این همه هزینه و تحمل فشار اقتصادی از نتیجه تحریم ها فقط برای تولید برق نیست , چطور غول های سیاست دنیا موضوع به این سادگی را نمیفهمند؟؟؟! ! یا میفهمند و خودشان را زده اند به خ

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: