آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 9 آذر ماه 1393 = 30-11 2014

شکست دولت روحانی؛ دلار 3500 تومان شد

افزایش قیمت ارز و سکه و سقوط بورس

قیمت ها در بازار آزاد ارز نشان از افزایش 260 تومانی هر دلار طی یک هفته گذشته دارد. قیمت دلار که در دوم آذر 3240 تومان بود، بعدازظهر امروز به 3500 تومان هم رسید.

نرخ دلار امروز به بالاترین حد خود پس از آغاز به کار دولت حسن روحانی رسید. به گزارش فرارو، نرخ دلار امروز یکشنبه به افزایش بیش از 100 تومان نسبت به روز گذشته به 3500تومان رسید.

این اولین بار پس از آغاز به کار دولت روحانی است که دلار این نرخ را تجربه می کند. هفته گذشته مذاکرات هسته ای منجر به توافق نشد و این در حالی بود که بازار ایران انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات را داشت.

در کنار مذاکرات هسته‌ای، دولت با کاهش درآمدهای نفتی نیز روبه‌رو است، به گونه‌ای که نه تنها به دلیل تحریم‌های بین‌المللی میزان فروش نفت و درآمدهای نفتی آن کشور کاهش یافته، بلکه با سقوط قیمت‌ جهانی نفت، میزان درآمدهای پیش‌بینی‌شده برای کشور کمتر از قبل شده است.

در این شرایط دولت با مسئله کسری بودجه نیز دست و پنجه نرم می کند.

همچنین امروز هر یورو در بازار آزاد با 114 تومان رشد نسبت به روز گذشته چهار هزار و 270 تومان و هر پوند نیز با 100 تومان افزایش پنج هزار و 300 تومان قیمت خورد.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 26 هزار تومان رشد 963 هزار تومان به خریداران عرضه شد البته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با 25 هزار تومان افزایش 961 هزار تومان معامله شد.

هر نیم سکه 480 هزار تومان و هر ربع سکه 275 هزار تومان فروخته شد.

هر سکه یک گرمی نیز 172 هزار تومان خرید و فروش شد و هر گرم طلای 18 عیار با 2300 تومان رشد 98 هزار تومان قیمت خورد.

سقوط بورس

در این شرایط بازار بورس نیز همچون دیگر بازارها به روند نزولی خود ادامه داد.

به گزارش ایرنا، شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز(یکشنبه) بازار سرمایه با هزار و 55 واحد افت مواجه شد و در نهایت تا ارتفاع 72 هزار و 189 واحد سقوط کرد البته این رقم در روز گذشته 73 هزار و 245 واحد بود.

تالار شیشه ای امروز همانند سه روز گذشته سراسر قرمزپوش بود به نحوی که شاخص 30 شرکت بزرگ 60 واحد، آزاد شناور هزار و 434 واحد، بازار اول 850 واحد، بازار دوم هزار و 596 واحد و صنعت 757 واحد افت را تجربه کردند.

همچنین تعداد 517 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 153 میلیارد تومان در 55 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

ارزش بازاری بورس که روز گذشته 329 هزار میلیارد تومان بود امروز با 5 هزار میلیارد تومان افت به 342 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.



فریبرز November 29, 2014 03:44 PM

سیاست غلط اقتصادی آخوندها ریال ایران را به پِشکل و تومان آنرا را به پِهِن تبدیل کرد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Matab November 30, 2014 03:08 PM

امیدوارم که این سیاستهای غلط این آخوندها این جانیان قدرت طلب را به بیدار شدن بیشتر مردم بیانجامد و مردم رو به مبارزه سخت وادار کند که در وهله اول خودشان را و بعد مملکت و غیره را نجات دهند و شراین کثافتها را برای همیشه از سراین کشور کم کنند، روز شماری میکنیم به امید خدای متعال

گزارش یا اعتراض به این نظر


روشنگر November 30, 2014 08:17 PM

ملت ایران دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم ،حیثیت ما را گرفتن، بهمون تجاوز کردن ، اعدام کردن به بهانه جرم و مواد مخدر حال تفتیش عقاید می کنند و رو فیس بوک چهار جمله نوشته شده حکم اعدام صادر می کنند ، ثروت و سامان مملکت را کلا به تاراج بردند، بهر کسی را که سد راه خود دیدند با وحشیانه ترین وجه کشتند ، ترور شخصیت کردند بدون دادگاه حتی همان دادگاه فرمایشی خودشان اشخاص را به زندان خانگی انداختن ،باب المیل خود امر به معروف و نهی از منکر می کنند انهم از نوع اسیدپاشی و چاقو کشی ، آخر مردم چرا درک نمی کنید خود خامنه ای نگفت ما رکورد زدیم حقیقتا در دیکتاتوریت و سرکوبی رکورد زد ، شیعه را به جان سنی انداختن و سنی را به جان شیعه پس دین ومذهب را هم از دست دادیم دیگر چیز ی نداریم از دست بدهیم پس چرا خاموش و بی تفاوت تنها نظاره گر هستید ایا وقتش نرسیده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: