آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 24 آذر ماه 1393 = 15-12 2014

تمام قطعات یدکی خودرو در بازار از چین می‌آید

بازار لوازم و قطعات یدکی خودرو از جمله بازارهایی است که از ورود کالاهای چینی در امان نمانده است؛ چنانکه یکی از فروشندگان در این صنف می‌گوید: بیشتر یا بهتر بگویم تقریباً تمام قطعات یدکی خودرو در بازار ایران از چین می‌آید.

به گزارش شهروند، مغازه‌های شلوغ و درهم که کوچکترین توجهی به چیدمان و دکوراسیون فروشگاه خود ندارند، پاساژهای قدیمی که تنها در حد باریکه‌ای کوچک برای عبورومرور مشتریان راه قائل شده و تا سقف از لاستیک‌های کوچک و بزرگ، روکش صندلی، کفپوش‌های لاستیکی و سایر لوازم و تجهیزات خودرو انباشته‌اند، سروصدای کارگران باربر و چرخ‌دستی‌هایی که در پیاده‌روها با عجله تردد می‌کنند... این کلیت تصویری است که از خیابان ملت تهران به چشم می‌آید. این‌جا پاتوق فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو است با مشتریانی که تقریبا همه آنها مرد هستند و عبور رهگذران زن را کمی غیرعادی نشان می‌دهد.

این‌جا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد وجود دارد. می‌گویند از آخرین ورژن قطعات جدیدترین خودروها تا پیچ فابریک خودرویی از رده خارج را می‌توان از خیابان ملت یا همان چراغ برق پیدا کرد، البته ناگفته نماند که این بازار نیز از دست چینی‌ها در امان نمانده است. حالا جولان لوازم یدکی چینی در بازار ایران به اندازه‌ای رسیده است که یکی از فروشندگان چراغ برق با عبارتی طنزآمیز می‌گوید: اگر قطعه اصل پیدا کردید سلام مرا به آن برسانید!



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: