آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 25 آذر ماه 1393 = 16-12 2014

آسیب های اجتماعی فاجعه آمیز است

قم- ایرنا- کارشناس فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، توسعه شبکه های اجتماعی را تلاش دشمنان برای براندازی نرم توصیف کرد و گفت: آسیب های این شبکه ها فاجعه آمیز است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم،'روح الله مومن نسب ' روز دوشنبه درجلسه گفتمان دینی باموضوع بررسی آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی درپردیس حضرت معصومه(س)دانشگاه فرهنگیان قم،فروش اطلاعات به سرویس های جاسوسی را یکی از روش های درآمدزایی مدیران شبکه های اجتماعی خارجی عنوان کرد.

وی گفت:سرکوب طرفداران جنبش 99 درصد در آمریکا، فروش اطلاعات انقلابیون مصر به کودتاچی ها و فروش اطلاعات انقلابیون مصر به حاکمان این کشور از دیگر نمونه های این سوء استفاده ها است.

وی بابیان اینکه ما نمی توانیم بپذیریم که آمریکا و اسراییل غاصب به نفع ما کار می کنند، افزود: سال 89 که اوج تحریم های فلج کننده علیه جمهوری اسلامی بود،گوشی های پیشرفته وارد کشور ما شد، آن ها به ما محصول دادند، ولی گفتند این تکنولوژی است.

وی افزود:وقتی رییس جمهوری آمریکا بودجه براندازی نرم این کشور علیه جمهوری اسلامی را برای ورود گوشی های اندرویدی و شبکه های اجتماعی به کشور ما هزینه می کند باید به عمق فاجعه پی برد.

مومن نسب معتقد است که وقتی کاربران وارد فضای مجازی می شوند به طور خودآگاه یا ناخودآگاه به 450 سووال در یک هفته پاسخ می دهند.

وی گفت: ممکن است جسم گوشی هایی که به شبکه های اجتماعی متصل هستند، در جیب کاربران باشد، ولی روح آن در اسراییل غاصب است.

وی مصاحبه اخیر 'نفتالی بنت'، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی را دلیلی بر صحبت های خود عنوان کرد و گفت: وی اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرده که وایبر اکنون به یکی از پنج برند برتر تجاری تولید رژیم صهیونیستی تبدیل شده و توانسته علاوه بر ایجاد یک شبکه اقتصادی قوی برای تل آویو، یک بانک اطلاعاتی قدرتمند جهانی برای این رژیم فراهم کند و پاسخ مناسبی به جنبش تحریم کالاهای اسراییلی در اروپا موسوم به بایکوت اسراییل در سراسر جهان باشد.

وی تاکید کرد: شبکه های اجتماعی خارجی به حدی آسیب زا هستند که واردشدن به این شبکه ها اشکال شرعی دارد.

وی تبلیغات، فروش اطلاعات و تولید ترافیک را سه روش درآمدزایی مدیران شبکه های اجتماعی خارجی عنوان کرد و افزود: هر فردی که در شبکه هایی همچون وایبر و واتس آپ عضو می شود، 145 دلار برای اسراییل درآمدزایی می کند که چه بسا این درآمدها هزینه خرید گلوله های مرغوب را تامین می کند.

وی با تاکید بر اینکه شبکه های اجتماعی شبکه های ضداجتماعی هستند، تصریح کرد: آن هایی که این شبکه ها را ایجاد کرده اند خودشان می گویند که شبکه های اجتماعی افراد را از نزدیکان دور و به غریبه ها نزدیک می کند، در صورتی که تمام مطالعات اجتماعی نشان می دهد که این قبیل گرایش، رفتارهای فاجعه آمیز است.

مومن نسب، افراط در استفاده از این شبکه ها را دارای پیامدهای فاجعه آمیز خواند و منزوی شدن را یکی از مهمترین آسیب آن برشمرد.

وی افزود: فضای مجازی تفکر کاربران را به گونه ای شکل می دهد که از اتفاقات پیرامون خود غافل شوند و چنان از جامعه فاصله می گیرند که درک درستی از آن نخواهند داشت.

به گفته وی، بررسی های چندین دانشگاه در کشورهای غربی نشان می دهد که هر فردی در استفاده از این شبکه ها افراط کند، دچار افسردگی می شود.

این کارشناس فضای مجازی، وقت کشی را مشکل دیگر ورود به شبکه های اجتماعی عنوان کرد و افزود: شبکه های اجتماعی در مرحله اول، افکار کاربران را تسخیر می کنند و مرحله بعد منجر به تغییر رفتار می شود.

وی گفت: فضای مجازی ساحتی از فضای حقیقی است که کاربرد آن ابعاد مختلف سرگرمی، تجاری، آموزشی و امنیتی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد استفاده از فضای مجازی برای سرگرمی است، گفت: از نظر آمریکایی ها، فضای مجازی پنجمین قدرت آن ها محسوب می شود.

مومن نسب در پاسخ به اظهارات یکی از دانشجویان که به نشر معارف دین در فضای مجازی تاکید داشت، خطاب به دانشجویان گفت: از فضای مجازی استفاده کنید، ولی اجازه ندهید از حضور شما سوءاستفاده شود.

وی خودسازی را دژ محکمی دانست که می تواند جلوی آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را بگیرد و گفت: دشمنان هم به همین نقطه مثبت تکیه کرده و می خواهند ایمان را از جوانان ما بگیرند.

وی به دانشجویان توصیه کرد که از واردکردن اطلاعات و تصاویر شخصی به گوشی های اندرویدی پرهیز کنند



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: