آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 آذر ماه 1393 = 17-12 2014

۲۴۰ هزار صنعت در معرض ریزش نیروی کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حالی که هزینه ایجاد هر شغل حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است، حدود ۲۴۰ هزار صنعت در معرض ریزش نیروی کار قرار دارند.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیران عامل بانک های کشور با حضور معاون اول رییس جمهور، افزود: هر چقدر سیاست های کلان و پولی مناسب در کشور داشته باشیم اما باید به وضعیت اشتغال نیز توجه شود.

وی با بیان آنکه بازار سرمایه کشور به بلوغ نرسیده و بیشتر از این نیز نمی توانیم به بودجه کشور فشار بیاوریم، تصریح کرد: مشکل خاصی در روش های بهره گیری از منابع موجود در کشور وجود دارد.

این عضو کابینه دولت یازدهم افزود: براساس آمار موجود بانک ها سال گذشته ۲۳۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده اند اما با وجود پرداخت این رقم سال گذشته وضعیت اشتغال تغییر چندانی نکرد و در سال جاری نیز تغییر اندکی یافت، برهمین اساس اثربخشی در این زمینه زیاد نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه جهت گیری به سمت اشتغال نیست، گفت: مدیریت نرخ سود در بانک ها در اختیار کمتر از ۲۰ درصد از بانک های خصوصی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به جمعیت بیکار کشور سالانه باید یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود که البته با وجود این میزان شغل همچنان ۱۰ درصد در کشور بیکار داریم.

وی ادامه داد: هزینه ایجاد هر شغل حدود ۲۰۰ میلیون تومان است که این رقم در بخش پتروشیمی به دو میلیارد تومان نیز می رسد.

یادآور می شود، در این نشست محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، علی طیب نیا وزیر اقتصاد، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی، علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشتند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: