آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 آذر ماه 1393 = 18-12 2014

آمریکا؛ آیا رژیم ایران می تواند راه کوبا را برود؟

بسیاری از ایرانیان روز چهارشنبه پس از اعلام خبر آغاز روند عادی سازی روابط آمریکا و کویا پس از 50 سال، این پرسش را مطرح کردند که آیا حکومت ایران نیز می تواند این مسیر را طی کند؟

روزنامه فرانسوی لوموند این هفته پیش از آن که خبر مربوط به آمریکا و کوبا اعلام شود، در تحلیلی به این موضوع پرداخته و معتقد است که این اقدام مخاطرات زیادی برای رژیم ولایت فقیه به دنبال دارد.

به گزارش روزآنلاین، لوموند نوشته است: برای درک بهتر مشکلات موجود در مذاکرات هسته ای باید در ذهن رهبر انقلاب اسلامی، علی خامنه ای، کنکاش کرد؛ یعنی درست در جایی زیر عمامه او. بی شک در آنجا می توان کلید رویارویی میان تهران و واشنگتن را یافت.

این روزنامه نوشت: در اطراف خامنه ای، تندروها قرار گرفته اند که با کوچک ترین تغییری در برنامه اتمی مخالف اند. این اردوگاه متشکل از نهادهای مختلف است: سپاه پاسداران، به عنوان دست مسلح حکومت دین سالار و یک امپراطوری بزرگ اقتصادی؛ دستگاه قضایی و سرکوبگر؛ و در نهایت مجلس. این "لابی" عظیم که حامی برنامه اتمی است، در صورت توافق بسیار ضرر خواهد دید.

لوموند در ادامه در مورد احتمال برقراری روابط دیپلماتیک میان آمریکا و حکومت ایران نیز نوشته است: عادی سازی روابط با آمریکا و گشایش به سوی غرب برای حکومتی دین سالار، در کشوری که جامعه مدنی در آن بسیار پیشرفته است و اکثر مردمانش طرفدار غرب هستند، مخاطرات زیادی به دنبال دارد.




پیشگو December 17, 2014 01:07 PM

عجب سوال جالبی ، در زیر عمامه موجود کوچکی وجود دارد که انقدر از خودش خوشش میاید که این خود شیفتگی تبدیل شده به اسکیزو فرنی یا دیگر ازاری که از این مفلوک موجودی آغشته به خون جنایات ساخته که خود را رهبر میداند حکومتی آلوده به فحشا، فساد، تظاهر ،خوف تشکیل داده و در فکر نابودی جهان است شریک اصلی این جنایات ۵+۱ است نابودی این اهریمن صفت خود پرست آرامش جهان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


[email protected] December 17, 2014 01:23 PM

چه میگذرد ؟ نابودی وانهدام ایران وایرانی در همه ابعادش و بانی
ان عمامه سیاه وسفید نیست سکوت من و توست !

گزارش یا اعتراض به این نظر


akbar December 18, 2014 10:25 AM

مقایسه ایران و کوبا
فیدل اگر دیکتاتور بود ولی خون آشام نبود
چند سال صبر کنید کوبا بهتر و بهتر میشود
امیدی به ایران نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


omid December 18, 2014 10:29 AM

لومومند حقیقت را نمینویسد تمام سپاه و اقمارش در قدرت و بقا حکومت شریک هستند و سازش با غربیها در پنهان انجام شده ۲ قرن سکوت مردم هم چنان ادامه داره

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: