آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 آذر ماه 1393 = 17-12 2014

ایران بیش از نیم میلیون نفر مبتلا به آلزایمر دارد

رئیس انجمن تقویت حافظه ایران با اشاره به اینکه ایران 500 هزار نفر مبتلا به آلزایمر دارد، گفت: در ایران در هر هفت دقیقه یک نفر مبتلا به آلزایمر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد سیدا سه‌شنبه شب در همایش تقویت حافظه در سالن اجتماعات هلال‌احمر مازندران، اظهار داشت: عظمت علم در عمل به آن است.

وی با اشاره به اینکه نخستین قدم تقویت حافظه، اعتماد به حافظه است، بیان داشت: از تکنیک‎های مهم تقویت حافظه، تمرکز فکر است.

سیدا با بیان اینکه اگر از مغز استفاده نکنیم، کند عمل کرده و پیر می‌شود، تصریح کرد: نوشیدن مایعات و به ویژه آب، کمک مهمی برای تقویت حافظه است.

رئیس انجمن تقویت حافظه ایران با اشاره به اینکه زمانی که تشنه بمانیم، مغز کوچک می‌شود، افزود: با این روند ممکن است فرد در عرض سه ماه به فراموشی مبتلا شود.

وی با بیان اینکه می‌توان آگاهانه از دو نیم‌کره چپ و راست مغز استفاده کرد، ادامه داد: به این طریق که از طرف مخالف بدن به صورت آگاهانه استفاده کنیم.

عضو انجمن تقویت حافظه آمریکا و سوییس با اشاره به اینکه با انجام بازی‌های فکری، شطرنج، حل کردن جدول و... باید از ذهن استفاده کرد، گفت: ذهن افراد پیر را به بهانه‌های مختلف و با سوال پرسیدن، درگیر کنید تا به فراموشی مبتلا نشوند.

وی با بیان اینکه اعتماد به مغز، یادآوری، یادگیری مطلب جدید، اکسیژن‌رسانی به مغز، ایجاد تنوع در زندگی، سازماندهی و دسته‌بندی کردن مطالب، محاسبات ذهنی ریاضی و... از تاثیر مثبت در تقویت حافظه دارد، تصریح‌کرد: تنها دو درصد از وزن بدن به مغز تعلق دارد اما بیش از 20 درصد از اکسیژنی که به بدن می‌رسد صرف کارهای مغز می‌شود و کسانی که در شهرهای بزرگ و آلوده زندگی می‌کنند بیشتر از کسانی که در مناطق خوش آب و هوا زندگی می‌کنند، دچار فراموشی می‌شوند.



[email protected] December 17, 2014 05:59 PM

قبول دارم وشاید هم بیشتر از ان واین شامل ایرانیان خارج از کشور
میشود که ایران را وایرانی در بند در ایران را کلا فراموش کرده ایم
فقط در انتظاریم در داخل ایران یکی قیام کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: