آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 28 آذر ماه 1393 = 19-12 2014

جنگ تمام عیار برای زمین زدن پوتین کلید خورد؟

رئیس جمهور آمریکا قانون تحریم‌های روسیه مصوب کنگره آمریکا را امضا کرد.

باراک اوباما ضمن اعلام امضای قانون تحریم‌های روسیه مصوب کنگره آمریکا تاکید کرد که این قانون به دولت وی اختیار اعمال تحریم‌های تازه علیه مسکو را می‌دهد.

به گزارش تسنیم، در بیانیه منتشرشده اوباما آمده است: قانون تحریم‌های روسیه به دولت آمریکا اختیارات بیشتری می‌دهد تا در صورت اقتضائات و شرایط، از آن برای اعمال تحریم‌های بیشتر ضد مسکو استفاده شود


مشکلات اقتصادی می تواند پوتین را زمین بزند

مردم روسیه که نگران کاهش ارزش روبل هستند، به مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند تا پیش از کاهش بیشتر ارزش روبل، پول خود را مصرف کنند.

روزنامه واشنگتن پست نوشت با کاهش ارزش روبل، مشکلات اقتصادی روسیه افزایش یافته و موجب انتقاد از پوتين شده است.

این روزنامه نوشت: روسیه با بدترین مشکل اقتصادی در مدت پانزده سالی که ولادیمیر پوتین در قدرت قرار دارد، مواجه شده است.

اکنون با این تحولات که اعتماد سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این کشور به سرعت در حال کاهش است، سوالاتی در مورد آینده اقتصادی این کشور مطرح شده است.

ارزش روبل، پول روسیه، که در دو روز گذشته کاهش یافته، نگرانی های زیادی ایجاد کرده است. پوتین همچنان در روسیه از محبوبیت برخوردار است اما حکومت وی مدت ها است با رای دهندگان تبدیل به یک معامله شده است به این ترتیب که آنها در ازای عدم مخالفت با زندگی سیاسی پوتین بدون مخالفت واقعی به رفاه و ثبات اقتصادی می رسند. اکنون نیمی از این معامله با مشکل مواجه شده است.

روز سه شنبه یک دلار آمریکا با 79 روبل خریداری می شد، در حالی که در ماه ژانویه 33 روبل بود. اواخر روز سه شنبه نرخ ارز به 68 روبل در ازای یک دلار رسید.

این بحران توجه مقامات روسیه را به خود جلب کرده است و پوتین با دیگر مقامات دولت از جمله دیمتری مدودوف، نخست وزیر این کشور جلسه ای فوری برگزار کرد.

برخی از تحلیلگران منتظر هستند ببینند که آیا رئیس بانک مرکزی و دیگر مقامات بلند پایه این کشور به زودی تغییر خواهند کرد یا خیر.

با افزایش شدید نرخ بهره از 10/5 درصد به هفده درصد روسیه سال آینده با رکود شدید اقتصادی مواجه خواهد شد و این نشاندهنده آن است که سیاستمداران روسی احساس می کنند برای مبارزه با این بحران گزینه های زیادی پیش رو ندارند.

روز سه شنبه مقامات برجسته اقتصادی روسیه گفتند مردم این کشور باید به بدتر شدن استانداردهای زندگی عادت کنند. اولگا گولودتز، معاون نخست وزیر گفت فقر به علت تورم در حال افزایش است.

پوتین در این زمینه سخنی نگفته است اما سخنگوی وی گفت بخش زیادی از کنفرانس خبری سالانه وی در روز پنج شنبه به مسائل اقتصادی اختصاص خواهد داشت.

تا کنون محبوبیت پوتین همچنان زیاد است اما موسسات نظرسنجی هشدار دادند مشکلات اقتصادی می تواند چالشی برای محبوبیت پوتین باشد.




فریبرز December 17, 2014 10:45 PM

روسها فکر می کنند که می توانند خون مردم کشورهای دیگر را مثل ودکا در بطری کنند و بفروشند، حالا فهمیدند که کور خوانده اند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: