آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 آذر ماه 1393 = 18-12 2014

دفتر بسیج در دانشگاه برای تزریق اسلام است

نماینده استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور بسیج در دانشگاه‎ها برای تزریق تفکر ناب اسلام به کالبد علم و تحصیل دانشجویان است.

به گزارش ندای انقلاب از گرگان، آیت‎الله عبدالهادی حسینی شاهرودی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت‎الله مهدوی‎کنی در دانشگاه آزاد گنبدکاووس با اشاره به سوابق درخشان و انقلابی آیت‎الله مهدوی کنی گفت: حضرت آیت‎الله مهدوی کنی بی‌وقفه خود را فدای انقلاب می‎کرد و شخصیتی محبوب و پرابتهاج داشت.

وی ادامه داد: ایشان شخصیتی بی‎بدیل و تکرار ناشدنی در تاریخ انقلاب بودند و بدون تردید با شهدا و امام شهدا محشور خواهند شد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم درس گرفتن از سیره زندگانی ایشان توسط همه اقشار جامعه به ویژه دانشجویان تصریح کرد: ساده‎زیستی و عدم دلبستگی به دنیا و البته ولایتمداری و بصیرت از مهمترین شاخصه‎های رفتاری آیت‎الله مهدوی‎کنی در طول حیات پرافتخارشان بود و حیات چند دهه‎ای ایشان سرشار از خدمات ایشان در مسندهای مهم و خطیر به انقلاب اسلامی ایران بوده است.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) توسط آیت‎الله مهدوی‎کنی افزود: بدون تردید این شخصیت فرزانه با فعالیت پرشور در حوزه و دانشگاه در هر 2 صحنه خدمات ماندگاری را به انقلاب اسلامی ایران داشته است و شاگردان بسیاری را پرورش داده است که هر کدام امروز نقش‎های مهمی را در کشور ایفا می‎کنند.

حسینی‎شاهرودی همچنین با اشاره به اهمیت علم‎اندوزی و رشد علمی دانشگاه‎ها گفت: آنچه در تحصیل علم مهم و حیاتی است پیوند زدن تعهد و دیانت به علم و دانایی است وگرنه علم و تخصص بدون تعهد انسان را به مسیری می‎برد که بازگشت از آن بسیار سخت خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت نقش بسیج دانشجویی در به سرانجام رساندن این رسالت خطیر در دانشگاه‎ها خاطرنشان کرد: اصولا حضور بسیج در دانشگاه‎ها برای تزریق تفکر ناب اسلام به کالبد علم و تحصیل دانشجویان است و اعضای بسیج دانشجویی نباید از این وظیفه خود غفلت کنند چراکه بسیج دانشجویی امروز خط مقدم مجاهدت در راه اعتلای فرهنگ اسلامی در دانشگاه‎هاست.

در فضای علمی از تبادل فرهنگی غافل بوده‎ایم

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان مطالبی به انحراف معماری در کشورمان از مسیر هنر و معماری اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در فضای علمی از تبادل فرهنگی غافل بوده‎ایم و تنها با تقلید از غرب بدون در نظر گرفتن فلسفه و ریشه هنر و معماری روح تعهد را از معماری خودمان خارج کرده‎ایم و در خانه‎ها و حتی مساجدمان اصول اولیه معماری را رعایت نمی‎کنیم.

حسینی‎شاهرودی با یادآوری برخی ضوابط و ریشه‎های معماری اسلامی افزود: امروزه تمام دنیا از جمله کشورهای اروپایی به دنبال مطالعه معماری اسلامی و الهام گرفتن از آن هستند و همایش‎ها و کنگره‎های متعددی پیرامون این موضوع برگزار می‌کنند تا با استفاده از علوم اسلامی در معماری نیازهای سرکوب شده خود را مرتفع ساخته و راحتی را در فضاهای سکونت و کار و عبادت و ... خود به وجود بیاورند.

وی با تاکید بر تاثیرات مخرب هجمه‎های غرب بر ذائقه و نوع نگاه زیبایی‎شناختی انسان‎ها گفت: متاسفانه غرب با تبلیغات و هجمه‎های رسانه‎ای خود و با نیازسازی کاذب دائقه مردم ما را نیز عوض کرده است و عملا مردم در اندیشه بر طرف ساختن نیازهای اساسی و مفهومی زندگی خود نیستند.

در ابتدای این دیدار که علاوه بر دانشجویان مسئولان شهرستانی و روسای دانشگاه‎های گنبدکاووس حضور داشتند، اسماعیل علی‎بیگی رئیس دانشگاه آزاد گنبدکاووس و مهدی باقریان مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه در سخنان کوتاهی گزارشی از روند برنامه‎های فرهنگی و توسعه فضاها و اقدامات فرهنگ‌محور در دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس ارائه کردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: