آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 آذر ماه 1393 = 20-12 2014

نقض حقوق بشر؛ "معنی"هایی دارد این قطعنامه!

لیلا جدیدی

حسین دهقانی، سفیر سر سپرده رژیم در سازمان ملل، تصویب 61مین قطعنامه محکومیت نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را "مغرضانه و سیاسی" خوانده و آنرا "بی معنی" اعلام کرده است.

واقعیت این است که این محکومیت بسیار هم " معنی دار" است. یک معنی آن این است که نقض حقوق بشر از سوی حکومتی که وی خدمتگزار آن است، وخیم تر از آنی ست که نمایندگان کشورها بتوانند در ساخت و پاختهای درونی بر آن سرپوش بگذارند. آنها دستکم در برابر دیدگاه عمومی جامعه خود هم پاسخگو هستند.

"معنی" دیگر این است که آقایان مذاکره کننده نتوانسته اند در خلال مذاکرات هسته ای راهی برای زیر فرش جارو کردن نقض حقوق مردم ایران بیابند، اگر چه کم هم در این زمینه مایه نگذاشته اند.

یک معنی دیگر هم این است که باج بگیران و مگسان دور دلارهای رژیم هستند که "غرض سیاسی" دارند. اینها همان کسانی هستند که به محکومیت جنایتهای رژیم رای ممتنع یا منفی می دهند و عموما خود نیز میانه ای با حقوق بشر ندارند و ضروری نمی بینند تا در این گونه موارد از خود شرم و حیثیتی نشان دهند.

قطعنامه محکومیت رژیم "معنی"های دیگری هم دارد؛ از جمله اینکه گزارشاتی که آقای احمد شهید از نقض حقوق بشر تهیه کرده، در مسیر رسیدن به دست اعضای سازمان ملل گم و گور نشده اند. یا اینکه بدین "معنی" است که فعالان حقوق بشر و جامعه ایرانی، خانواده قربانیان شکنجه، زندانی و اعدامی کارشان را درست انجام داده اند.

یک "معنی" مهم دیگر را هم که باید اشاره کرد این است که دیوار حاشای جمهوری اسلامی بلند است، ولی هر قدر هم بلند و قطور باشد، بازهم واقعیتهای بس ناهنجاری وجود دارد که هیچگونه دروغ پردازی و تزویر نمی تواند آن را پنهان کند.

کشور ما تبدیل به شکنجه گاه و زندان بزرگی برای مردم شده است که زندانبان آن حکومت جمهوری اسلامی است. از این رو این قطعنامه اکنون باید به شورای امنیت سازمان ملل رفته و بر اساس آن به طور عملی برای جلوگیری از ادامه نقض حقوق مردم ایران اقدام شود.

*****

نوبت پرونده رژیم ولایت فقیه هم می رسد

روز پنجشبه قطعنامه پیشنهادی کانادا علیه جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید.

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای جدید علیه رژیم ایران در زمینه حقوق بشر صادر کرد.

به گزارش رویترز، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که طی آن نقض حقوق بشر در ایران و سوریه و کره شمالی را محکوم کرد.

قطعنامه‌های مجمع عمومی در محکومیت نقض حقوق بشر در ایران، کره شمالی و سوریه یک رویداد سالانه به شمار می‌آید اما این نخستین باری است که در این قطعنامه خواستار ارجاع پرونده کره شمالی به دادگاه جنایی بین المللی است.



پیشگو December 19, 2014 07:02 PM

این ولایت فجیح که در رابطه با قتل های زنجیره ای صاحب فرمان بود
جهان خود را به تمسخر گرفته تعدادی جنایات کار در حال چپاول و کشتار ملتی کهن است شما قطنامه صادر میکنید ۳۸ سال است میکشد و می دزدد جهان را به بازی گرفته خوف ان دارم که قبل از آخرین قطنامه ملتی به آتش اتم نابود شوند ما ایرانیان میدانیم که اسلام به جهان رکب میزند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Alan December 19, 2014 07:44 PM

شما بفرما در اسلام بشر معنی دارد تا مسلمان حقوق ان را رعایت کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: