آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 28 آذر ماه 1393 = 19-12 2014

جاده‌های کشور ظرفیت این حجم از تردد را ندارد

وزیر راه و شهرسازی در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل:

با همکاری وزارت نفت برنامه‌هایی برای نوسازی ناوگان تهیه و برای تصویب به شورای اقتصاد ارسال کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت ناوگان حمل و نقلی عمومی گفت: با همکاری وزارت نفت برنامه‌هایی برای نوسازی ناوگان تهیه و برای تصویب به شورای اقتصاد ارسال کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در همایش گرامیداشت حمل و نقل با اشاره به ارزش جاده‌های کشور گفت: طبق براوردی که انجام شده، ارزش جاده‌های کشور چیزی حدود 200 هزار میلیارد تومان است که علاوه بر این حجم از سرمایه‌گذاری، چیزی حدود 8 هزار میلیارد تومان هم برای نگهداری از جاده‌های موجود هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: تمام این هزینه‌ها درحالی انجام می‌شود که همه در جریان تنگناهای اعتباری دولت هستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساماندهی پایانه‌های مرزی اظهار کرد: ساخت و ساماندهی پایانه‌های مرزی در دستور کار قرار گرفته چراکه اتصال شبکه راهی ایران به راه‌های بین‌المللی ضرورت زیادی دارد.

آخوندی گفت: آنچه که از ابتدای شروع به کارم به آن متعهد بودم، تصمیم‌گیری و اجرای امور با گرفتن مشاوره از اهل حرفه بود که تا به امروز در تمام جلسات با فعالان حوزه حاضر بودم و روی عهد خود مانده‌ام.

این عضو کابینه دولت با اشاره به بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با وزارت نفت برنامه‌هایی را تهیه کرده‌ایم که به شورای اقتصاد ارائه شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به زودی تعداد خودروهای شخصی به 20 میلیون می‌رسد، گفت: درحال حاضر جاده‌های کشورمان بیش از ظرفیت خود زیر بار ترافیک هستند و درحال حاضر چیزی حدود 17 میلیون خودرو شخصی در کشورمان تردد می‌کند که به زودی این رقم به بیش از 20 میلیون خودرو می‌رسد.

وی ادامه داد: با درنظر گرفتن وضعیت جاده‌های کشورمان و افزایش تعداد خودروها قطعا به انواع حمل و نقل عمومی نیاز داریم و باید به فکر ایجاد انظباط گسترده، آموزش و ارتقا کیفیت جاده‌ها و خودروها باشیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: