آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 آذر ماه 1393 = 20-12 2014

حفر قبر شهدا در یک میدان تاریخی یزد + عکس

حفر قبر شهدای گمنام در چند متری بنای تاریخی و ثبت ملی امیرچخماق یزد

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در حالی بدون اخذ مجوزهای لازم اقدم به حفر قبر در میدان تاریخی امیرچخماق یزد کرد که حتی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی این استان، عملیات غیرقانونی آن‌ها متوقف نشد. گفتنی است این حفاری به منظور دفن 8 شهید گمنام انجام می‌شد.

به گزارش CHN از دو سال قبل طرحی با عنوان دفن 8 شهید گمنام در میدان تاریخی امیرچخماق یزد از سوی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح مطرح شد که همان‌زمان با مخالفت استانداری، اجرای آن متوقف ماند. با این‌حال از 20 روز گذشته دوباره زمزمه حفر قبرها در میدان تاریخی امیرچخماق یزد جدی شده و امروز (28 آذرماه) علی‌رغم مخالفت مدیر کل میراث فرهنگی به عنوان نهاد قانونی و متولی امر، این کمیته اقدام به حفر قبرها کرده‌است.

محمد مهدی شرافت، مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد دراین‌بار به CHN گفت: «سازمان میراث فرهنگی با طرح دفن 8 شهید گمنام در میدان تاریخی امیرچخماق مخالفت کرده، زیرا بر خلاف موازین و قوانین میراث فرهنگی کشور است. با این‌حال گردانندگان این طرح امروز قبرها را کندند و هرچند شخصا هنگام کندن در محل حضور داشتم و دراین‌باره اخطار دادم، اما به کارشان ادامه دادند.»

وی در ادامه یادآور شد که با فرماندار یزد تماس گرفته و وی نیز از نیروی انتظامی خواسته تا جلوی انجام کار گرفته شود. با این‌حال حفر قبرها انجام شده‌است.

************************************************



هلو December 22, 2014 02:28 PM

عیبی ندارد، وقتی این بیشرمها ریشه کن شدند گورشان را هم گم خواهیم کرد، فعلا دلشان خوش است۰ از این تمیز کاریها زیاد خواهیم داشت۰ روزی خواهد رسید که مقبره خمینی را تبدیل به بزرگترین دانشگاه خاورمیانه خواهیم کرد و همه مساجد را تبدیل به مدارس خواهیم کرد و هر امام زاده تبدیل به یک استراحتگاه! ! خواهد شد۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: