آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 آذر ماه 1393 = 21-12 2014

عفو بین الملل: ایجاد رعب و وحشت با ترور و اعدام

سازمان عفو بین الملل نسبت به تهدیدات جمهوری اسلامی در سرعت بخشیدن به اجرای حکم اعدام ده زندانی سیاسی هشدار داد. این ده تن که در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه بسر می برند، دست به اعتصاب غذا زده اند. مقامات زندان تهدید کرده اند که در صورت ادامه اعتصاب، حکم اعدام صادر شده علیه زندانیان را بسرعت به اجرا خواهند گذاشت.

به گزارش رادیو فرانسه، خانم آن دنی، رئیس " کمیسیون لغو اعدام " در سازمان عفو بین الملل - شاخه فرانسه، در باره زندانیانی که به مجازات اعدام محکوم شده اند می گوید : " این ده تن جزو ۲۴ نفر زندانیانی هستند که به اتهام اقدام علیه کشور به مجازات محکوم شده اند. کلیه این افراد عضو یک حزب مسلح سیاسی کرد بنام پژاک - " حزب حیات آزاد کردستان " – هستند و در بند ۱۲ زندان ارومیه که بند ویژه زندانیان سیاسی است بسر می برند. اعتصاب غذای زندانیان از اواخر نوامبر ۲۰۱۴ برای اعتراض به انتقال ۴۰ تن از مرتکبین به قتل، دزدی مسلحانه و جنایات سنگین دیگر به بند زندانیان سیاسی آغاز شد. از نظر اعتصاب کنندگان، این انتقال می تواند امنیت آنان را به خطر اندازد. ۱۰ تن از زندانیان به مجازات مرگ و دیگران به مجازاتهائی از چند ماه تا ۳۴ سال حبس محکوم شده اند. در میان محکومین به اعدام یک جوان ۲۰ ساله وجود دارد بنام سامان نسیم که به هنگام دستگیری تنها ۱۷ سال داشته و بنا بر این فردی نابالغ بوده است.

س. این زندانیان چه مطالباتی دارند ؟

ج. آنان می خواهند که شرایط زندگی در بند بگونه ای باشد که امنیت زندانیان تامین شود و حیات آنان در خطر نباشد و از همین رو با انتقال محکومین دیگر به بند خود مخالفند زیرا می دانند که این انتقال با هدف تحت فشار قرار دادن آنها صورت گرفته است. به همین دلیل زندانیان اعلام کرده اند که اعتصاب غذای خود را تا هنگامی که مطالبات آنان پذیرفته شود، دنبال خواهند کرد.

س. مقامات جمهوری اسلامی با این تهدیدات چه هدفی را دنبال می کنند ؟

ج. مجازات اعدام یکی از اشکال ترور است که رژیم ایران به آن متوسل می شود. مقامات جمهوری اسلامی از حکم اعدام بعنوان یک وسیلۀ ایجاد رعب و وحشت استفاده می کنند و می دانیم که هر سال در میان کسانی که اعدام می شوند، شمار زیادی محکومین سیاسی وجود دارند.



پیشگو December 22, 2014 12:17 PM

عفو بین الملل با پوزش خلیی شعار میدهید ریحانه وصدها دگر زیر پوشش شما بی گناه عدا م شدند بهتر است دل ملت را بی جهت خوش نکنید اگر شما نباشد مردم
چاره میابند
این مایه خجالت جهان است که وارثین گهواره تمدن جهان هروز شکنجه و قتل عا م شوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: