آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 آذر ماه 1393 = 21-12 2014

نفت؛ اقتصاد روسیه از درون در حال فروپاشی است

ارزش روبل روسیه از زمان سخنرانی پوتین در 2 اکتبر گذشته حدودا نصف شده است. قیمت نفت نیز که اقتصاد روسیه به آن وابسته است، حدود یک سوم کاهش یافته است.

پوتین در سخنرانی ای که اوایل اکتبر در مسکو داشت لحنی از خود راضی درباره تحریم های واشنگتن و متحدین اروپایی اش در قبال روسیه داشت و تحریم ها را «کاملاً احمقانه» دانست و گفت که این تحریم ها تنها به تجارت غربی ها آسیب می زند. اما حالا اقتصاد روسیه از درون در حال فروپاشی است و پوتین در حال زجر کشیدن است.

سرگی شتسوف، یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی روسیه گفته: ما در بدترین کابوس به سر می بریم، در سال گذشته حتی نمی توانستیم آن چیزی را که اکنون اتفاق می افتد، تصور کنیم.

از سوی دیگر یکی از دستیاران دموکرات سنای آمریکا گفته شما می توانید شاخص های اقتصادی روسیه را ببینید که نشاندهنده محاسبه غلط پوتین است.

با این وجود نشانه ای مبنی بر آمادگی پوتین برای ترک شرق اوکراین وجود ندارد. بعضی از تحلیلگران هم شک دارند که بحران اقتصادی رفتار پوتین را در کوتاه مدت تغییر دهد.

منبع: سایت "دیپلماسی ایرانی"



homa December 21, 2014 11:58 AM

پوتین مغز سیاسی و با سابقه رئیس کا گ ب و چند دوره رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر روسیه و دیدیم در مورد حمله نظامی امریکا به سوریه در نهایت اوباما رئیس جمهور بزدل امریکا حرف پوتین را پذیرفت وبشار اسد مجددا رئیس جمهور سوریه شد و کریمه را هم گرفت
در ضمن پوتین ایران را در چنگال خود دارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


babak December 21, 2014 08:01 PM

کمی صبر کنید همه چیز از دستش در میاد ایران هم همینطور سیاست های جهانی دمار از افرادی مثل پوتین و اسد و خامنه ای در خواهد آورد که تصور ان را کمتر افراد توانند کرد سال گذشته را در روسیه با امسال قیاس کنید آیا میتوانید تفاوت را ببینید اگر به افرادی مثل پوتین فرست داده shaved یک هیتلر همانند میشوند که دنیا فهمید کمی دیر فهمید ولی باز خدا را شکر که دومش را قیچی کرد افرادی مثل خامنه ای هنوز دوزاریش نیفتاده اوفت قیمت نفت هم بیدارش نکرد عجب آدم کودنیست این مرد البته نامرد از کیسه مردم هزینه میکند که همین مردم روزی حسابش را خواهند رسید به امید ان روز

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: