آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 دی ماه 1393 = 22-12 2014

بازی تازه "آقا" در مجلس ولایت با سعید جلیلی

سعید جلیلی برای ریاست قوه مقننه نامزد مى‌شود: تشکیل مجلسی برای مقابله با اشتباهات روحانی

روزآنلاین: هم‌زمان با فعال شدن گروه‌های مختلف سیاسی برای انتخابات مجلس دهم٬ رسانه‌های اصول‌گرا گزارش داده‌اند که محمد تقی مصباح‌یزدی نیز با تکیه بر جبهه پایداری٬ فعالیت‌های خود را برای انتخابات مجلس دهم آغاز کرده.

وب‌سایت اصول‌گرای نامه‌نیوز٬ گزارشی درباره فعالیت‌های انتخاباتی مصباح‌یزدی منتشر و در آن اشاره کرده که مصباح یزدی "به دنبال تبیین استراتژی تازه خود در فضای سیاسی کشور یعنی تشکیل مجلس اسلامی است".

نامه‌نیوز با اشاره به تلاش‌های مصباح‌یزدی برای انتخابات مجلس٬ خبر داده که رییس "موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینی" در حال حاضر رایزنی‌های سیاسی خود را برای مجلس دهم آغاز كرده و تلاش می‌کند استراتژی خود را در این زمین پیاده کند.

نامه‌نیوز ادامه داده: "به نظر می‌رسد آیت‌الله دوست دارد اکثریت مجلس دهم در اختیار اعضای جبهه پایداری و یا اصول گرایان نزدیک به تفکر پایداری باشد تا از آن طریق بتوانند، جلوی اشتباهات دولت روحانی را بگیرند".

این برای چندمین بار است که مصباح‌یزدی تلاش می‌کند حضور پررنگی در انتخابات داشته باشد. او از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۸۴ یکی از فعالان این عرصه است. با این وجود در چند انتخابات اخیر٬ کاندیداهای او - جبهه پایداری برای مجلس، کامران باقری لنکرانی و سعید جلیلی برای انتخابات ریاست‌جمهوری - توفیق ويژه‌اى به دست نیاورده‌اند.

با این حال به نظر می‌رسد که او از این عرصه هم‌چنان ناامید نشده و قصد دارد در انتخابات پیش‌رو نیز با هدفی خاص حاضر باشد: "تشکیل مجلس مخالف دولت با احتمالاتی چون ریاست سعید جلیلی و نایب رییسی کامران باقری لنکرانی".

این فعالیت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که اصول‌گرایان تاکنون بارها مصباح‌یزدی و حامیان او را به وحدت دعوت کرده‌اند. آن‌ها بر این عقیده‌اند که نوع فعالیت مصباح‌یزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری٬ باعث تشتت آرا در میان اصول‌گرایان شد و آن‌ها نتیجه انتخابات را به روحانی واگذار کردند.

آن زمان محمد یزدی٬ رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم٬ اشاره کرده بود که اصرارهای مصباح‌یزدی باعث شد که "کار تا تجزیه جامعه مدرسین هم پیش" برود.

اعضای جبهه پایداری عمدتا وزرای سابق٬ نزدیکان و حامیان محمود احمدی‌نژاد هستند. این جبهه سیاسی بهار سال ۹۰ تشکیل شد و از محمدتقی مصباح‌یزدی به عنوان پدر معنوی این تشكل یاد می‌کنند.

این جبهه به تازگى مجوز خود را از وزارت کشور دریافت کرده است.



masoud December 22, 2014 09:57 PM

بازی آقا با امت همیشه در صف انتخابات است نه با روباه بنفش چاقو که دسته خودشو نمی بره ،

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: