آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 26 دی ماه 1393 = 16-01 2015

سپاه بوق شکار کُفرگویان داخلی را به صدا درآورد

مجله طنز "شارلی ابدو" تنها رسانه ای نیست که رژیم ولایت فقیه در این هفته علیه آن جبهه گرفت. یک وبگاه اینترنتی داخلی نیز به دلیل کُفرگویی از نوع دیگر، آماج خشم سازمان یافته حُکومتی قرار گرفته است.
***

منصور امان

سپاه پاسداران بوق شکار کُفرگویان داخلی را به صدا درآورد

مجله طنز "شارلی ابدو" تنها رسانه ای نیست که رژیم ولایت فقیه در این هفته علیه آن جبهه گرفت. یک وبگاه اینترنتی داخلی نیز به دلیل کُفرگویی از نوع دیگر، آماج خشم سازمان یافته حُکومتی قرار گرفته است.

روز سه شنبه، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به گونه رسمی پیگرد وبگاه "خبرآنلاین" را اعلام و از گُشایش پرونده ای علیه آن به اتهام "تشویش اذهان عُمومی" خبر داد. وبگاه مزبور که در اُردوی جناح میانه حُکومت قرار دارد، در نوشته ای اشاره کُلی آقای روحانی پیرامون "فساد ناشی از جمع شدن تُفنگ، روزنامه، پول سایت، خبرگُزاری" را تدقیق کرده و سپاه پاسداران را مقصود سُخنان وی دانسته است.

"خبرآنلاین" در ادامه با برشمردن امکانات و فعالیتهای اقتصادی قانونی و غیرقانونی این نیروی نظامی – امنیتی و ابزارهای سرکوبی که در اختیار دارد، نسبت به خیز آن برای تصرُف دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان در انتخابات پیش رو هُشدار داده است.

اگرچه وبگاه مزبور ساعاتی پس از انتشار این نوشته آن را حذف کرد، اما اقدام مزبور مانع نشد که سپاه پاسداران وابستگان و مُهره های خود را به گونه هماهنگ علیه وبگاه یاد شده به پُشت تریبون بفرستد و زیرمجموعه های رسانه اش بوق شکار را به صدا درآورند. این یک زمینه سازی آشکار برای افزایش سطح حملات و وارد کردن اهرُمهای قهر قانونی به میدان بود که اعلام جُرم دادستانی را نخُستین گام آن باید به حساب آورد.

علت واکُنش سرآسیمه و خشم آگین سپاه پاسداران را می توان در محور توضیح داد:

1- نوشته مزبور مرز حملات ایما و اشاره ای که تاکنون شیوه آقای روحانی و نزدیکان او در برخورد به سپاه پاسداران بوده را پشت سر گذاشته و به گونه مُشخص هیولا را با نام اصلی اش آواز داده است. این امر زنگهای خطر را برای نیروی نظامی امنیتی به صدا در آورده و آن را نشانه ای از بسته شدن شمشیر جناح رقیب از رو انگاشته که می بایست به شتاب به رویارویی اش شتافت و مانع از نیام درآمدن آن گردید.

2- شکستن تابوی امنیتی نقد و افشای سپاه پاسداران در میان "خودیها"، راه را برای دیگران نیز گشوده و به مصداق هر که بامش بیش، برفش بیشتر، آن را به اندازه گُستره فسادی که بدان مُبتلاست، آماج نقد و افشاگری قرار می دهد. این کلافی است که وقتی رشته آن باز شد، انتهایش نه پیداست و نه می توان پیش بینی کرد که از کُجا سر در خواهد آورد.

بنابراین، برای آقای جعفری و هم پالکیهایش دفاع از این تابو و ارتقای به رسمیت نشناختن آن به سطح کُفرگویی، جایگاهی حیاتی دارد. آنها خواهند کوشید وبگاه "خبرآنلاین" و نویسنده آن را به مثابه درس عبرتی برای همگان دراز کنند. نیروی نظامی و امنیتی در این چالش، آزمونی برای سنجش میزان موفقیت در جلوگیری از حملات علنی که دارای پُشتیبانی بوروکراتیک نیز هستند، مشاهده می کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: