آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 دی ماه 1393 = 19-01 2015

رد پای هیولا در حملات تروریستی پاریس

خمینی اولین جهادگر تروریست است

رادیو فرانسه: هفته‌نامه‌های فرانسوی، مثل روزنامه‌های این کشور، این روزها به فاجعه حمله به نشریه شارلی هبدو، و موضوع تروریسم پرداخته‌اند. در این میان هفته‌نامه لوپوئن با چاپ یک ویژه‌نامه جداگانه، نظرات حدود ۵۰ نویسنده، روشنفکر، فیلسوف، مورخ، و عالمان مذهبی را در این زمینه منتشر کرده است.


مذهب، گونه قرون وسطایی بی‌خردی است

مذهب، گونه قرون وسطایی بی خردی است که وقتی مسلح می‌شود، تهدیدی واقعی برای آزادی ماست.» این اولین جمله یادداشت سلمان رشدی است که خود از مشهورترین قربانیان اسلام سیاسی به شمار می‌رود. این نویسنده بریتانیایی ادامه می‌دهد: «این توتالیتاریسم مذهبی، تغییرات کشنده‌ای را در هسته اسلام به وجود آورده که ما امروز پیامدهای آن را در پاریس مشاهده می‌کنیم.»

سلمان رشدی که به اتهام ارتداد از سوی آیت الله خمینی به مرگ محکوم شده، می نویسد: «من از شارلی هبدو حمایت می کنم، همانگونه که همه باید از این نشریه برای دفاع از آزادی و مبارزه با استبداد، حمایت کنیم.» نویسنده آیات شیطانی تأکید می‌کند که امروزه «احترام به مذهب»، مترادف است با «ترسیدن از مذهب». «ما باید بتوانیم مذاهب را مثل دیگر عقاید نقد کنیم، بتوانیم مذاهب را به تمسخر بگیریم و بدون هیچ ترسی به آنها احترام نگذاریم.»


خمینی اولین جهادگر تروریست است

شاهدخت جوان، رمان‌نویسی که سال ۱۹۶۷ در ایران به دنیا آمده، تنها ایرانی این جمع است. این نویسنده در ابتدای یادداشت خود یاد قربانیان حملات تروریستی اخیر پاریس به ویژه هنرمندان شارلی هبدو را گرامی داشته، و نوشته که این افراد هزینه شجاعت را با خون خود پرداخت کردند.

نویسنده رمان «من از جای دیگر می‌آیم» اضافه کرده که تروریست‌ها یک هدف مشخص داشتند و آن، آزادی بیان بود.

شاهدخت جوان، با تأکید بر این که روز هفتم ژانویه در تاریخ ماندگار خواهد شد، می نویسد: وقتی مردم به خیابان های شهرهای سراسر فرانسه ریختند، من قلم را به دست گرفتم تا بنویسم که نقد سه دین، عقاید راسخ آنها و پیامبر، یک حق غیرقابل بحث است. مثل نقد هر عقیده یا نظام فکری دیگر.

این نویسنده ایرانی به بخش بزرگی از مسلمانان فرانسه که ساکتند اشاره کرده و از آنان خواسته تا با برگزاری تظاهرات در فرانسه بگویند که نقد اسلام یک حق مسلم است و آنان هرگونه اسلام سیاسی را رد می کنند. او می گوید که اکنون زمان شکستن این سکوت است.

شاهدخت جوان می گوید اکنون زمان محکوم کردن ایدئولوژی اسلامی است که می خواهد فضای عمومی را اشغال کند. این کافی نیست که چند امام مسلمان بگویند که کاری که تروریستها کردند، اسلام نیست. بلکه یک جنگ ایدئولوژیک از مدتها پیش تاکنون علیه غرب در جریان است. زمان اکنون بسیار حساس است و جمعیت مسلمان فرانسه باید به مسؤولیت خود در جهت حفظ اتحاد عمل کنند.

این نویسنده زن ایران تأکید می کند که واژه «اسلام هراسی» ساخته و پرداخته اولین جهادگر تروریست، یعنی خمینی است و نباید به دام این واژه افتاد. او همچنین خطاب به سیاستمداران می گوید که آنان حق اشتباه کردن ندارند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: