آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 بهمن ماه 1393 = 25-01 2015

تزریق آمپول شکنجه به روحانی اهل سنت+عکس

ماموران مسلح در بوکان، پس از ضرب و شتم و تزریق آمپول، پیکر بیهوش یک روحانی اهل سنت را در خارج از شهر رها کردند

فعالان در تبعید: وضعیت جسمانی «علی حسین‌زاده»، روحانی اهل سنت کرد، بر اثر یورش ماموران مسلح در حوالی روستای داشبند (جادهٔ بوکان – می‌اندوآب)، که با ضرب و شتم شدید و تزریق آمپول همراه بود، وخیم گزارش می‌شود. (عکس زیر)

روز دوشنبه ۲۹ دی ۹۳، ماموران لباس شخصی، پس از عدم تمکین یک روحانی اهل سنت کرد به نام کاک علی حسین‌زاده، به احضار غیر قانونی اداره اطلاعات بوکان، ضمن حمله و ضرب و شتم این روحانی اهل سنت، ابتدا اقدام به بازجویی صحرائی از وی کرده و سپس با تزریق یک آمپول، پیکر نیمه جان و بی هوش وی را‌‌ رها می‌کنند و از محل متواری می‌شوند.

علی حسین‌زاده، امام جماعت روستای خانکندی از توابع میاندوآب، چندی پیش و به دنبال برگزاری مجلس مولودی خوانی در مسجد روستای مذکور، به اداره اطلاعات بوکان احضار شد اما به دلیل عدم وجاهت قانونی احضار شفاهی از حضور در اداره اطلاعات سرباز زده بود.

تاکید این امام جماعت اهل سنت به اینکه، برای احضار مجدد، نیاز به احضاریه کتبی جدید هست، با فحاشی و تهدید ماموران اداره اطلاعات مواجه می‌شود.

گزارش منابع محلی حاکی از آن است که نهایتا روز دوشنبه (مورخ ۲۹/۱۰/۹۳) ساعت ۵: ۴۰ دقیقه بعدازظهر حوالی روستای داشبند (جادهٔ بوکان – می‌اندوآب) نیروهای مسلح لباس شخصی با دو ماشین (پژو وسمند پلاک شخصی) کاکه علی حسین‌زاده را تعقیب، و در نزدیک روستای انبار دستگیر می‌کنند.

مأموران لباس شخصی بلافاصله با چشمان بسته، بازجویی صحرایی را آغازکرده و در مقابل عدم پاسخگویی و اعتراض این روحانی اهل سنت به بازجویی صحرایی، او را وحشیانه مورد ضرب وشتم شدید قرارداده و تا سرحد خفگی سرش را در گل و لای فرو می‌برند و جسم نیم جان و بی‌رمق وی را –پس از تزریق آمپول-‌‌ رها می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید، پیکر بیهوش این روحانی، پس از چند ساعت جستجوی فامیل و دوستان، با بدنی زخمی و گل آلود پیدا، و به بیمارستان شهرستان بوکان منتقل می‌شود.

علی حسین‌زاده پس از به هوش آمدن، تاکید کرده است که: «۵ نفر مسلح که در صحنه واقعه، ۴ نفر آنان فارس زبان و یکی کُرد بوده است به وی حمله کرده و او را به شدت مورد ضرب و شتم و آزار وحشیانه قرار داده‌اند، ضمناً پس از تزریق آمپول مذکور با لحنی تهدیدآمیز به او می‌گویند که نتیجهٔ این تزریق را فردا خواهی دید.»

گفته می‌شود این روحانی اهل سنت، از روز بعد این حادثه (سه شنبه) قدرت تکلم خود را از دست داده و با توجه به ادامه روند معالجات هنوز تا به این تاریخ (جمعه ۳/۱۱/۹۳) قدرت تکلم را به طور کامل بازنیافته است و همچنان حالت تهوّع و سرگیجه دارد.

**************************************************



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: