آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 بهمن ماه 1393 = 25-01 2015

شرط تازه داعش برای آزادی گروگان ژاپنی

داعش با انتشار ویدئویی که طی آن کشته شدن یکی از دو گروگان ژاپنی اعلام شد، از توکیو خواست به جای پرداخت پول، ساجده الریشاوی، یک زن عامل انتحاری آزاد شود در غیر این صورت، دومین گروگان نیز اعدام می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری ان بی سی، در فیلم ویدئویی مذکور، گروگانی که هنوز زنده است، می‌گوید که اگر الریشاوی آزاد شود، او نیز آزاد خواهد شد.

درهمین حال، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن امروز (یکشنبه) اشاره مستقیمی به این مساله نکرد که توکیو درباره آزادی این زن عامل انتحاری به مذاکره می‌پردازد یا خیر.

الریشاوی تلاش کرد پس از اینکه همسرش خود را در یک مراسم ازدواج در هتلی در اردن در سال ۲۰۰۵ منفجر کرد و مرگ ۴۰ تن را رقم زد خود را منفجر کند که دستگیر شد. این زن که در سال ۲۰۰۶ محکوم شد، خواهر مبارک الریشاوی است که زمانی دست راست ابومصعب الزرقاوی، رهبر سابق القاعده در عراق بود. مبارک الریشاوی در فلوجه کشته شد و الزرقاوی نیز در جریان حملات هوایی آمریکا در سال ۲۰۰۶ جان باخت.

کریمه بنونه، پروفسور حقوق بین‌الملل در دانشگاه کالیفرنیا به شبکه خبری ان بی سی گفت، داعش درخواست باج ۲۰۰ میلیون دلاری خود از دولت ژاپن را برای آزادی دو گروگان این کشور به آزادی یک زن عامل انتحاری که در حبس است، تغییر داده اما این چیزی به جز یک توطئه تبلیغاتی از جانب این گروه تروریستی نیست.



homa January 24, 2015 09:14 PM

نخست وزیر ژاپن هنوز این گروه خطرناک داعش را نشناخته این یکی دیگر ژاپنی اگر خواسته داعش عملی نشود اعدام خواهدشد خواهید دید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak January 25, 2015 01:22 AM

با باج دادن به تروریست ها، تنها تعداد قربانی های ترور بیشتر میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


mara January 25, 2015 07:33 AM

واکنش ژاپن به اعدام
اگر انسان باشیم بر خورد ژاپن با اینان را باید تقدیر والگوکنیم چون بعد از جنگ دوم جهانی پیمان عدم جنگ را امضا در جایی که نزدیک ۷۰درصد ویرانی برجا خسارت سنگین اما حالا بعداز نیم قرن اراده کرد وقدرت جهانی شده بدونه داشتن حتی یک بشکه نفت کشورهای غیر مسلمان بطور کامل از هدف اصلی مذهب بی اطلاع اند وانرا گردن انسان میاندازند که اشتباه است چون این نگرش سلطه متعصب مذهب بدنیا وانسان باعث بوجود امدن این افکار مهلک سمی شده پاره کردن این هستی ودنیا با ان عالمی که هیچ سندی دال بروجودش نیست بهشت جهنم و در اصل عقیده های انسانی پایه های مذهب بوده در شکاف قبرهای فراعون مصر در و دیگران بعد از مرگ کنیزان اشیای قیمتی با خود دفن میکردن یعنی قبل ظوهر مذهب سوالات بی پاسخ انسان برای عالم زمینه سازعالم غیب شده بامید رهایی بشریت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: