آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 6 بهمن ماه 1393 = 26-01 2015

نیویورک تایمز: بن بست مذاکرات و پیامدهای آن

کنگره می‌خواهد حرف آخر را بزند

یک روزنامه آمریکايی با اشاره به اختلاف میان اوباما و کنگره در باره مذاکرات هسته ای با رژیم تهران نوشت: اگر تا ماه مارس توافقی صورت نگیرد، ممکن است مذاکرات هسته ای به بن بست برسد.

به گزارش سایت فرارو، نیویورک تایمز نوشت: اراک اوباما در سخنرانی وضعیت کشور تصریح کرد که هرگونه پیشنهاد افزایش تحریم علیه رژیم ایران را وتو خواهد کرد. با وجود آنکه مقامات تهران این حرکت را مثبت ارزیابی کردند، اما این نکته را نیز به خاطر دارند که لایحه کنگره ای که اوخر سال 2013 ارائه شد از حمایت نسبتا کافی برای عبور از سد تهدید وتو برخوردار است. با توجه به اینکه جمهوریخواهان در هر دو اتاق کنگره در اکثریت هستند و با توجه به دعوت جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان از بینامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای سخنرانی در کنگره برای سومین بار، رژیم ایران نگران است که وتوی اوباما کافی نباشد.

این روزنامه نوشت: در ماه نوامبر که مذاکرات برای دومین بار تمدید شد، روحانی از مردم ایران خواست که امیدوار و صبور باشند. آنها این خواسته وی را پذیرفتند اما تداوم مذاکرات به صورت نامحدود بدون آنکه لغو تحریم ها به طور محسوس رخ دهد، از تحمل آنها خارج خواهد بود.


کنگره می‌خواهد حرف آخر را بزند

سایت موسوم به "دیپلماسی ایران": اوباما به طور قطع می تواند در شرایط کنونی هر لایحه‌ای را که به مذاکرات لطمه زند و یا به تحریم بیشتر علیه ایران منجر شود، وتو کند؛ اما به طور قطع اندکی بعد با مشکل مواجه خواهد شد.

به گزارش نیوزنت، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در تلاش است توافق با ایران را برای جلوگیری از دستیابی این کشور به تسلیحات هسته ای، نهایی سازد؛ اما احتمالا در این روند با کنگره درگیر خواهد شد و این در حالی است که اعضای حزب دموکرات، هم حزبی های رئیس جمهور، از جمله مشکل سازان در گفتگوهای هسته ای هستند.

در شرایطی که دولت اوباما و دیگر کشورها در تلاشند تا در گفتگوهای شش جانبه با ایران به توافق دست یابند، جمهوری خواهان که اخیرا کنترل کنگره را در دست گرفته اند، به دنبال اعمال تحریم های جدید علیه ایران هستند. بسیاری از دموکرات ها در کنگره رویکردی منعطف تر را ترجیح می دهند، اما در عین حال حاضر به چشم پوشی از تهدید ایران به تحریم های شدیدتر نیستند.

آنها همچنین می خواهند در مذاکرات و در هر توافقی که حاصل می شود، حرف آخر را بزنند. بدین ترتیب، کنگره این قدرت را خواهد داشت که هر گونه توافق در زمینه برنامه هسته ای ایران را رد و یا تایید کند.



میترا فراهانی January 26, 2015 12:56 PM

ماکه ازاین همه هشدارشنیدن خسته شدیم ، کی هشدار دهندگان بالاخره خودشان خسته خواهند شد خود دانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


مرگ بر استبداد، ننگ بر مستبد January 27, 2015 12:51 AM

اُباما وظیفه شکننده ای به عهده گرفته: حل مشکل اتمی حکومت اسلامی از طریق مذاکره
امریکا قبلا موفق شده رفتارهای برخی کشورهای دیکتاتوری را از طریق مذاکره تغییر دهد چین، شوروی، کره شمالی، و اخیرا کوبا نمونه های بارز این دستاورد هستند

اما حکومت اسلامی تفاوت ماهیتی بزرگی با همه این دیکتاتوریها دارد که مذاکره را مشکل میکند رژیم اسلامی برای کشوری که برآن حکم میراند ارزشی قائل نیست و برایش اهمیتی زیادی ندارد اگر ثروتهای کشور و منجمله مردم آن نابود شوند به قول بختیار اینها ماموریت دارد که این کشور را به نابودی بکشند

حکومت اسلامی صدها میلیارد دلار ثروت مردم ایران را برای دستیابی به بمب اتمی به باد هوا داده و به شدت در خطر سقوط قرار دارد الان هم تنها تلاششان در پای میز حفظ و بقای خودشان است تا مدت بیشتری ثروتهای این کشور را به یغما ببرند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: