آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 بهمن ماه 1393 = 27-01 2015

جشن طلاق در یک جشنواره‌ تئاتری

محمد قاسمی معتقد است که آثار راه یافته به جشنواره سی‌و‌سوم تئاتر فجر، نشان از نقش پررنگ استان‌ها در هنرهای نمایشی کشور دارد.

به گزارش ایسنا، او نمایش «سوگواره سرد سکوت» را به عنوان اثر برگزیده مناطق از ملایر، دوشنبه، ششم بهمن در دو نوبت 17 و 19 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه برد.

قاسمی در گفت‌وگویی با اشاره به شکل‌گیری این نمایش گفت: «این روزها با مسئله جدیدی در جامعه روبرو هستیم و آن جشن طلاق است؛ جشنی که بعد از جدا شدن توسط همسران برگزار می‌شود. این موضوع که هیچ جایی در فرهنگ ما ندارد، دغدغه‌ای شد تا به آن بپردازم.»

او ادامه داد: «متاسفانه کشور ما در رتبه‌بندی آمار طلاق در جهان جایگاه خوبی ندارد و شهر من ملایر، در رتبه یک استانی قرار دارد. از آنجایی که در کارهایم بیشتر به مسائل اجتماعی می‌پردازم، این موضوع را دستمایه‌ای برای شکل‌گیری تازه‌ترین اثرم کردم.»

قاسمی با بیان این‌که این اثر در سه تابلو نمایشی اجرا می‌شود، بیان کرد: «این تابلو‌ها، زندگی‌های گذشته و کنونی را به تصویر می‌کشند و به بیان علل این معضل اجتماعی می‌پردازند. من تحقیقات میدانی بسیاری در این رابطه انجام دادم که از میان تعداد زیادی داستان‌، به این سه تابلو رسیدم.»

این کارگردان تئاتر در مورد جشنواره تئاتر فجر و اهمیت آن توضیح داد: «با توجه به محدودیت‌ها و تغییرات و تحولاتی که با آن روبرو بوده‌ایم، جشنواره تئاتر فجر با شرایط خوبی در حال برگزاری است. در این دوره، گروه‌های استانی، نقشی پررنگ در میان آثار راه یافته به جشنواره دارند و این اتفاق قابل توجهی است. معتقدم در این دوره، اتفاقات خوبی برای گروه‌های استانی رخ خواهد داد و به خوبی دیده می‌شوند.»

نمایش «سوگواره سرد سکوت»، نوشته و کار محمد قاسمی، ششم بهمن ماه، ساعت‌های 17 و 19 در تماشاخانه سنگلج اجرا شد.

پری بارانی، محمد قاسمی، نیلوفر رضایی، بهنام عبدلی، مژده دریانی و محمد بهراد به نقش آفرینی در این نمایش می‌پردازند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: