آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 بهمن ماه 1393 = 28-01 2015

مقام آلمانی: ترس و کنترل شدیدی در ایران حاکم بود

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی خواستار احضار سفیر آلمان در تهران به وزارت امور خارجه و توضیح درباره سخنان نایب رییس مجلس آلمان شد.

این مقام آلمانی پس از بازگشت از ایران به بخش فارسی رادیو آلمان گفته: در سفر به ایران ما متوجه شدیم که نیروهای امنیتی همه جا حضور دارند و گفت‌وگو و ملاقات​هایی که در نظر داشتیم انجام نگرفت. با فعالین حقوق بشری نتوانستیم دیدار کنیم. ترس و کنترل شدیدی حاکم بود.

سئوال: مسئول امور حقوق بشر دولت آلمان گفته است با وجود وعده‌هایی که حسن روحانی برای بهبود وضعیت حقوق بشر و شهروندی داده، در این حوزه عملا تغییری حاصل نشده است. شما وقتی تهران بودید شاهد این تغییرات بودید؟

کلاودیا روت، نایب رییس مجلس آلمان: قدرت​هایی در ایران وجود دارند که مانع اقدامات روحانی می​شوند.

شما در صحبت​هایتان اشاره کردید که از دریاچه ارومیه هم بازدید کردید. وضعیت این دریاچه را چگونه توصیف می​کنید؟

کلاودیا روت: من دریاچه ای را دیدم که ۸۸ درصد آن نابود شده، وقتی به دریاچه ارومیه نزیک شدیم، آبی ندیدیم و سفید به نظر می​رسید. اول فکر کردم برف است ولی وقتی نزیک​تر شدیم مشاهده کردیم که نمک بوده. دریاچه ارومیه بزرگ​ترین فاجعه زیست محیطی است که زندگی میلیون​ها نفر را تحت تاثیر قرار داده است. زمانی این دریاچه بهشتی برای پرنده​های مهاجر و فلامینگو بود، حالا همه این‌ها مورد تهدید قرار گرفته و برای همیشه نابود می​شود. من در تبریز اطلاع پیدا کردم که نمک​های ریزگرد حتی باعث آب شدن برف شده. این نمک زندگی انسان​ها و طبیعت را در معرض خطر قرارداده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: