آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 بهمن ماه 1393 = 27-01 2015

آمار تکاندهنده از فاجعه اعتیاد در ایران

۸ میلیون کودک درگیر با مسئلۀ اعتیاد کسانی هستند که به مدرسه می روند و بعضاً خود نیز مصرف کنندۀ مواد مخدر هستند و به دیگر دانش آموزان و کودکان مواد مخدر می فروشند.

۶۲ درصد زنان معتاد ایران متأهل هستند و ۴۱ درصد آنان زیر ۳۵ سال دارند. زنان معتاد یا فروشندۀ مواد مخدر در عین حال اکثریت نیمی از جمعیت زندان های ایران را تشکیل می دهند، در حالی که ۸ میلیون کودک نیز مستقیم و غیرمستقیم درگیر مسئلۀ اعتیاد در کشور هستند.

به گزارش رادیو فرانسه، سعید قاسمیان، مدیرکل "برنامه ریزی و فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با مواد مخدر" در ایران، گفته است که ۶۲ درصد زنان معتاد ایران متأهل هستند و ۴۱ درصد آنان زیر ۳۵ سال و ۷۱ درصد آنان تحصیلات دیپلم و یا زیر دیپلم دارند.

او افزوده است که اعتیاد زنان ارتباط نزدیکی با پدیده های فقر و طلاق دارد که موجب پدیده هایی نظیر فرار از خانه و آسیب هایی نظیر تن فروشی می شود.

در این بین، کودکان نخستین قربانیان اعتیاد به ویژه اعتیاد زنان متأهل در ایران هستند. اگر چه مقامات جمهوری اسلامی آماری در مورد کودکان معتاد در کشور ارایه نمی کنند، اما از چهار مرکزی که توسط شهرداری تهران برای درمان اعتیاد در سال آینده راه اندازی خواهد شد، یک مرکز فقط به درمان کودکان معتاد اختصاص خواهد داشت.

دکتر مصطفی اقلیما، رییس "انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران"، آمار دولتی دربارۀ تعداد معتادان کشور را غیرواقعی می داند و می گوید که بر اساس آمار رسمی شمار معتادان کشور حدود دو میلیون نفر برآورد می شود که طی ده سال گذشته کمترین تغییری نکرده است.

او افزوده است که در زمینۀ اعتیاد دستکم ۱٦ میلیون نفر در ایران از جمله ۸ میلیون کودک به طور مستقیم و غیرمستقیم با اعتیاد درگیر هستند.

دکتر مصطفی اقلیما در پایان افزوده است که ۸ میلیون کودک درگیر با مسئلۀ اعتیاد کسانی هستند که به مدرسه می روند و بعضاً خود نیز مصرف کنندۀ مواد مخدر هستند و به دیگر دانش آموزان و کودکان مواد مخدر می فروشند.



hassan tofigh January 27, 2015 03:06 PM

تا آخوند کفن نشود ، وطن وطن نشود
در حقیقت ۸۰ تا ۹۰ درصد ما ملت بنوعی معتادیم و از همه جا بیخبر و بهمه چیز بیتفاوت ولی هر کی داره کار خودش را میکنه که یا خودش را ویا مملکت را داره بتدریج ولی مصمم و مطمئن از بین میبره بخش عظیمی از بچه ها و نوجوانان، زنان و مردان را بمواد مخدره معتاد کرده اند، بخش عظیم تری را به اصطلاح به "شبکه های اجتماعی " معتاد کرده اند که این خود از گروه اول بس خطرناک تر است ولی کسی بان توجهی ندارد چون مثلا درخفاست (ممنوعه ! ) ولی همه دران دارند "با سرعت کم" جولان میدن بقیه ۱۰ تا ۲۰ درصد هم که مسبب این فلاکت هستند معتاد به قتل و غارت میباشند که همه اینها نابودی یک ملک و ملت را بدنبال دارد که تابحال هم شاید نصف بیشترش نابود شده
تا آخوند کفن نشود ، وطن وطن نشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


ahmadaliesslamdoostsj January 27, 2015 06:22 PM

مبارک باشد بجهانیان اعلام کنید این دست اورد بسیارمهم انقلاب اسلامی ناب محمدی برهبری خمینی و خامنه ای را به سران خدمتگزار عمامه ای رژیم فحشا و اعتیاد چندمیلیونی وبیکاری چندمیلیونی و کلیه فروشی تبریک وتهنیت گویند ایادست اوردی ازاین مهمتر ///////////

گزارش یا اعتراض به این نظر


akbar January 29, 2015 10:20 AM

مافیای سپاه خود فروشنده بزرگ مواد است ,ولی بیچاره خورده فروشان را اعدام میکند
مافیای اشرف کوپن تریاک میفروخت اما کسی را اعدام نکرد
ملت بدبخت بین بد و بدتر

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: