آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 بهمن ماه 1393 = 28-01 2015

گاردین: طرح ضد تروریستی جدید اتحادیه اروپا

روزنامه انگلیسی گاردین روز چهارشنبه از طرح جدید اتحادیه اروپا برای جمع آوری اطلاعات از مسافران پروازهای هوایی به داخل این اتحادیه به دلیل مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه می نویسد: بر اساس این طرح که نسخه ای از آن به رویت گاردین رسیده است، مسافران این اتحادیه از این پس باید در 42 مورد اطلاعاتی را در اختیار بگذارند که شامل نام، شماره گذرنامه، شماره کارت اعتباری و حتی ارجحیت غذایی شان از جمله استفاده از مواد غذایی حلال می شود.

این اطلاعات برای مدت 5 سال در پایگاه های داده های مرکزی این اتحادیه که پلیس و سازمان های امنیتی به آنها دسترسی دارند، ذخیره خواهد شد.

این طرح جدید به دنبال حملات تروریستی ژانویه ( دی- بهمن) به دفتر نشریه 'شارلی ابدو' در پاریس اجرا می شود که به نوشته گاردین، بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا را وادار به بازنگری در سیاست های امنیتی داخلی خود کرد.

به نوشته این روزنامه، تاکنون 14 کشور از 28 عضو اتحادیه اروپا به شکل مستقل سازوکارهایی را برای جمع آوری و پردازش اطلاعات شخصی مسافران خطوط هوایی وضع کرده اند اما تصمیم جدید این اتحادیه شامل تاسیس یک پایگاه داده فراملیتی خواهد بود.

این طرح همچنین با مخالفت برخی از فعالان و سیاستمداران اروپایی روبه رو شده که معتقدند گردآوری اطلاعات باید محدودیت های خاصی داشته باشد.

'جان فیلیپ آلبرشت' سیاستمدار آلمانی و معاون رییس کمیته آزادی های مدنی پارلمان اروپا، جمع آوری اطلاعات شخصی از همه مسافران را نقض حقوق ابتدایی افراد دانست و گفت که پیشنهاد نظارت بر همه مسافران، اقدامی نمادین با هزینه آزادی های مدنی و امنیت موثر همه شهروندان است.

از زمان حملات تروریستی چند وقت گذشته به پاریس که به کشته شدن 17 نفر منجر شد، موضوع تروریسم بار دیگر به بهانه ای برای کشورهای اروپایی جهت تشدید اقدامات سختگیرانه خود بدل شده است.



homa January 28, 2015 03:02 PM

اقای 'جان فیلیپ آلبرشتء نمیداند که رئیس اتحادیه اروپا خود المان است ؟
ایا این طرح بدون امضا رئیس اتحادیه اروپاست ؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: