آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 بهمن ماه 1393 = 29-01 2015

ریزگردها، تالاب های همدان را خشک کردند

همدان-ایرنا- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست استان همدان گفت:با ورود ریزگردها از سال 88 تاکنون همه تالاب های استان همدان خشک شده است.

به گزارش ایرنا سید 'عادل عربی' روز چهارشنبه در همایش تخصصی ریزگردها، اثرات و راهکارهای مقابله با آن در غرب کشور اظهارکرد: از سال 88 با ورود اولین ریزگردها به کشور، تالاب های همدان با خشکی مواجه شد که این امر به نابودی تنوع زیستی تالاب ها انجامید.

وی افزود: یکی از مهمترین علل به وجود آمدن این پدیده علاوه بر چالش زیست محیطی کشورهای همسایه مربوط به چالش آب است که در منطقه خاورمیانه و کشور به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه کانون ریزگردها در خارج از کشور است تاکید کرد: شرایط اقلیمی کشور نیز موجب به وجود آمدن کانون ریز گردها در برخی از مناطق کشور شده که گرد و غبارهای منطقه ای و ناحیه ای ناشی از آن را شاهد هستیم.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان به وجود آمدن 10 فروچاله در استان همدان به دلیل عدم مدیریت منابع آبی را عاملی مهم بر خشک شدن تالاب ها عنوان کرد.

عربی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید توجه به منابع طبیعی محیط زیست و منابع آبی است گفت:تصویب آیین نامه مقابله با ریزگردها،تقویت مقابله با بیابان زایی و برگزاری اجلاس ها در سطح بین الملل راهکاری موثر برای مقابله با این پدیده است.

طبق اعلام مدیریت بحران استانداری همدان از سال 88 تاکنون هوای این استان به دلیل ورود ریزگردها در331 روز در حالت هشدار،اضطرار و بحران بوده است.

همایش تخصصی ریزگردها، اثرات و راهکارهای مقابله با آن در غرب کشور روز چهارشنبه با حضور کارشناسان و مسوولان استان های همدان، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان در شهر همدان برگزار شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: