آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 بهمن ماه 1393 = 29-01 2015

دانش‌آموزانی که «پتو» به مدرسه می‌برند

روزنامه شرق: دو دبیرستان کوثر و دکترحسابی کوهدشت در لرستان بیش از دوهفته است که به‌دلیل نقص در وسایل گرمایشی به سیستم جدیدی روی آورده‌اند تا دانش‌آموزان برای حضور در کلاس‌های درس با خود پتو به مدرسه ببرند.
دودبیرستان دخترانه کوثر و دکتر حسابی شهرستان کوهدشت نزدیک به ۲۰روز است با نبود وسایل گرمایشی به‌سر می‌برند و دانش‌آموزان و معلمان این دودبیرستان مجبورند سرمای طاقت‌فرسای زمستان را کنار صندلی‌های سرد کلاس به تحمل بنشینند. قدیمی‌بودن و فرسودگی دیگ‌های بخار سیستم گرمایشی این دودبیرستان که دارای یک ساختمان بزرگ هستند، علت قطع‌شدن گرمای کلاس‌ها عنوان شده است.
این وضعیت به‌گونه‌ای است که دانش‌آموزان مجبورند برای تحمل فضای سرد زمستانی کلاس‌ها، از پتوهایی استفاده کنند که از خانه‌های خود می‌آورند. مسوولان دبیرستان کوثر به خبرنگار مهر می‌گویند: دو دیگ بخار سیستم گرمایشی دبیرستان، بسیار قدیمی هستند و چندبار هم تعمیر شده‌اند اما به‌علت پوسیدگی، امکان تعمیر دوباره آنها وجود ندارد. آنها می‌گویند: مسوولان اداره کل نوسازی مدارس استان از محل بازدید کرده و گفته‌اند دیگ‌های بخار نو را از تهران سفارش داده‌اند و به‌زودی مشکل گرمایشی دو دبیرستان رفع خواهد شد. یکی از دانش‌آموزان دبیرستان کوثر به خبرنگار مهر می‌گوید: وضعیت سرمای کلاس‌ها به‌قدری حاد است که حتی نمی‌شود از ماژیک‌ها استفاده کرد چون تا چندکلمه با آنها نوشته می‌شود یخ می‌زنند. این دانش‌آموز ادامه می‌دهد: بچه‌ها مجبورند برای گرم‌شدن از خانه با خود پتو بیاورند که این هم جوابگو نیست.
دانش‌آموز دیگری در حالی که پتوی مسافرتی را به دور خود پیچانده است، می‌گوید: باور کنید قادر به یادگیری هیچ‌کدام از درس‌ها حتی ریاضی که بسیار برایمان مهم است، نیستیم چون سرمای شدید اجازه فکرکردن را از ما گرفته است. دانش‌آموز دیگری مدعی است تاکنون به دلیل وضعیت سرمای کلاس‌ها برخی از دانش‌آموزان سرما خورده‌اند. مسوول تدارکات و پشتیبانی آموزش‌وپرورش کوهدشت نیز در این رابطه به خبرنگار مهر می‌گوید: روال اداری تعمیرات مدارس به اینگونه است که نامه تعمیرات خود را اول مهرماه به ما تحویل می‌دهند تا فهرست آنها به اداره کل نوسازی مدارس استان تحویل داده شود. کاظمی با بیان اینکه آموزش‌و‌پرورش مجری هیچ‌گونه طرح عمرانی‌ای نیست، ادامه می‌دهد: سیستم گرمایشی این دو دبیرستان بعد از زمان گفته شده خراب شده‌اند اما با توجه به حساسیت موضوع، از مدیرکل نوسازی مدارس استان خواستیم برای بازدید به کوهدشت بیاید که ایشان هم به کوهدشت آمد و قول داد هرچه‌زودتر موضوع پیگیری شود.
وی یادآور می‌شود: تعمیر سیستم گرمایشی دو دبیرستان کوثر و دکتر حسابی کوهدشت ۱۵ تا ۲۰میلیون‌تومان اعتبار لازم دارد که از طریق مناقصه پیمانکار آن مشخص و وسایل مورد نیاز از تهران خریداری شده که به‌محض رسیدن تجهیزات، کار تعمیر توسط پیمانکار انجام خواهد گرفت.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با رد مشکل سیستم گرمایشی این دبیرستان‌ها می‌گوید: در بازدیدی که هفته گذشته از دبیرستان‌های کوهدشت داشتیم، مشکل جدی‌ای در این زمینه وجود نداشت.
حسین اسدی‌پور ادامه داد: پروژه‌ای که در حال حاضر توسط نوسازی مدارس لرستان در دست انجام بوده، بحث نوسازی و استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان است.



mitra farahani January 29, 2015 08:35 PM

بزی جان نمیر بهار میاد کم بزه با خیار میاد
چه عجله ای برا ساخت این چیزها وعده های داده دل خوش کنک دارید ا ول مدارس بچه های عرب برادر لبنان سوریه غزه وبقیه حماس وغیره راکه درسرما نلرزندو درگرما عرق نکنند کاملا اصولی بسازید که خدای نکرده دچار سانحه هائی شبیه مدارس فلک زده ایرن نشوند حالاحالاها وقت دارید فرصت زیاده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: